Educació emocional

A valors sempre intentem promoure l’educació emocional dels nostres i les nostres alumnes. Aquesta setmana hem fet la dinàmica de la flor de l’amistat.
Vam reflexionar sobre què és l’amistat i què significa tenir amics o companys a la classe o a fora. Van sortir paraules com el respecte, la tolerància, empatia, estimar, ser sincer, tenir paciència, cedir, cuidar-se i un llarg etcètera.
Després de fer aquesta reflexió grupal, es va repartir una flor a cada nena i a cada nen que havien de retallar i seguidament decorar el centre amb el seu nom. Un cop fet, la plegarien i escriurien a cada pètal una cosa a millorar com a persones, com a amics i com alumnes, a l’escola.
Més tard, van desplegar aquests pètals un altre cop i la flor amb el seu nom quedaria exposada sobre la seva taula i amb els pètals interiors en blanc, llestos perquè la resta de companys i companyes poguessin escriure una cosa positiva sobre ells i elles. Quan totes les flors van estar plenes de frases i paraules boniques, les van plegar sense mirar, les vam posar en aigua i va sorgir la màgia.
Les flors es van obrir, deixant de banda les coses a millorar, sense deixar-les de costat i pensant sempre en millorar-les i van llegir les paraules tan precioses que la resta de companyes i companys els hi havien escrit.

Més d’un i més d’una es va endur sorpreses molt positives llegint aquestes paraules o missatges tan meravellosos que van rebre de companys, companyes i fins i tot de la mestra.