CuEmE: Tots a tope!

TOTS A TOPE!

La classe de 5è, durant tot el curs, ha participat del programa CuEmE (Cultura Emprenedora a l’Escola) organitzat per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Molins de Rei.

En aquest projecte, els infants de 5è han constituit una cooperativa i han elaborat una sèrie de productes que posaran a la venda en el Mercat de Cooperatives Escolars que organitza l’Ajuntament.

Aquest projecte consisteix en crear una cooperativa (empresa que treballa de manera democràtica), a la qual han posat el nom de “Tots a tope!”.

Per constituir la cooperativa, van votar qui faria els diferents càrrecs: presidència, secretaria i tresoreria.

Algunes mares i pares de la classe els van ajudar i assessorar sobre el funcionament de les empreses, sobre el disseny del nostre logotip, el tipus de productes que podrien vendre, etc.

Com a qualsevol cooperativa, ells mateixos van triar el capital inicial que cada soci havia d’aportar per iniciar la producció, que ha estat la part que més els ha agradat, i a la que més temps han dedicat.

Una part dels diners que aconseguim de la venda, anirà destinada a una entitat social de Molins de Rei i la resta la destinaran a fer alguna activitat que triem entre tots!