L’alumnat de 3r i 4t va participar a la 1a Marató de Ràdio Escolar del Baix Llobregat, una trobada que va reunir sis escoles de Sant Feliu i Molins per commemorar el Dia Mundial de la Ràdio. Compartir espai amb altres centres i sentir-se part d’un projecte comú va ser una experiència molt enriquidora.
La Marató és una proposta que va sorgir del grup de treball La ràdio i la televisió a l’escola del qual formen part les sis escoles participants:
- De Sant Feliu de Llobregat han participat: l’Escola Nadal, l’Escola Salvador Espriu, l’Escola Gaudí i l’Escola Josep Monmany
- De Molins de Rei han participat: l’Escola Alzina i l’Escola Estel
L’esdeveniment va tenir com a fil conductor la figura de Antoni Gaudí, ja que aquest 2026 se celebren els 100 anys de la seva mort.
Cada escola va preparar un programa de ràdio relacionat amb Gaudí, i el nostre centre va sorprendre amb dues propostes molt creatives. D’una banda, un True Crime radiofònic en què s’investigava la mort de l’arquitecte a través d’entrevistes a diferents testimonis de l’època, amb l’objectiu de resoldre el misteri de si va ser realment un accident o si hi havia alguna cosa més al darrere.
D’altra banda, es va presentar el programa “Qui soc?”, un joc d’endevinalles on edificis i elements del món de Gaudí prenien la paraula per donar pistes i fer endevinar qui eren.
Ambdós programes van demostrar la creativitat, la capacitat expressiva i el gran treball en equip de l’alumnat.
La Marató va ser possible gràcies a la col·laboració dels Serveis Educatius del Baix Llobregat I i de Ràdio Sant Feliu.
L’esdeveniment va comptar amb la presència de la directora dels Serveis Territorials del Departament d’Educació al Baix Llobregat i la Generalitat de Catalunya va fer difusió de la jornada a les seves xarxes socials i van entrevistar la Marina Font, mestra de la nostra escola.
Podeu escoltar i visualitzar la jornada als següents canals:
- Segueix l’emissió al canal de Youtube: Aquí
- Emissió a radiosantfeliu.cat

