UN INFANT, UN INSTRUMENT

El programa “Un infant, un instrument” té l’objectiu d’apropar l’aprenentatge i la pràctica d’un instrument a les escoles de primària dins les hores de música que s’hi imparteixen.
Al Baix Penedès hi ha diversos centres que han posat en marxa aquest projecte amb dos tipus diferents… Llegeix més»

Art Aborígen

Durant el segon trimestre, la classe de 5èC hem treballat diferents estils d’arts primitius. Entre ells, l’art aborigen australià, les línies de Nazca i l’art rupestre. En aquestes imatges queden recollides les nostres expressions artístiques a partir de les diferents tècniques emprades.

COMPETÈNCIA DIGITAL A 4t B

La classe de 4t B també hem començat a treballar la Competència Digital. Hem après a entrar al Moodle de l’escola i hem realitzat activitats virtuals (hem après a canviar la contrasenya, ens hem presentat en un fòrum, hem repassat les taules de multiplicar, les sèries de figures geomètriques…).

El truc de la taula del 9

El divendres 13 de novembre de 2020, la classe de tercer A vam aprendre a fer un truc amb els dits de les mans per a saber el resultat de qualsevol multiplicació de la taula del 9.

Primer ens vam escriure de l’1 al 10 els nombres als dits començant per la mà esquerra. A cada dit un nombre només. Aleshores quan algú et pregunti, per exemple 9×8, has de baixar el vuitè dit. El resultat serà els dits que ens quedin aixecats. El dit que baixem farà la separació entre les desenes i les unitats.

Esperem que us hagi agradat i us sigui útil aquest truc. Nosaltres ens vam divertir molt! Si teniu dubtes, ens podeu preguntar que estarem encantats d’ajudar-vos.

 

La classe de 3r A

QUANT FAIG DE LLARG?

Aquest trimestre, a 2nB ja hem dedicat diverses sessions de matemàtiques per treballar les mesures i les seves unitats de temps, longitud, capacitat… amb rellotges, cintes mètriques, gots…

Així doncs, en quant a la mesura de longitud, primer vam gaudir mesurant amb passes, peus, mans i, fins i tot, amb altres objectes. Per després sorprendre’ns al manipular les cintes mètriques. Quants números! Quantes ratlletes de 5 en 5; o de 10 en 10! Cent centímetres són un metre?

SORPRESA! Mesurem el mateix d’alçada que si obrim les mans en forma de creu i mesurem des de la punta del dit ‘cor’ a la punta del ‘cor’ de l’altra mà.

Continuarem manipulant i aprenent!

ALVOCAT ¿COM PLANTAR EL SEU PINYOL?

Els alumnes de 2n estem treballant les plantes i ja que des de petits sempre hem plantat llegums, volíem provar i experimentar amb altres llavors. A 2nB, donada la mida de la llavor, hem escollit el pinyol de l’alvocat.

Sabem que, amb aquest experiment, podrem observar molt bé el procés de la germinació que hem après a medi.  Dins el pinyol hi ha un embrió que, en condicions òptimes, traurà arrels. Un cop estiguin les arrels fora, ho podrem plantar en un test. Amb les arrels agafarà els nutrients (aigua i sals minerals) i amb els primers brots verds podrà fer la fotosíntesi.

Ens ha estat un experiment molt interessant.

I mireu per on, que ja ens agrada l’alvocat a tots!