EL JOC SIMBÒLIC

El joc simbòlic és el que fan els nens i nenes quan exploren de forma espontània la representació de diferents rols, accions i entorns dels adults. Aquest joc és un catalitzador de l’autonomia i l’autoestima que comporta les seves habilitats socials i emocionals. Comença amb la imaginació en néixer, que en algunes persones pot arribar als 2 anys i mig, en altres fins als 3 anys, i normalment hi roman fins que la necessiten, en alguns casos fins als 9 anys, en altres fins als 13 anys, perquè el joc simbòlic està totalment relacionat amb el procés de maduració.

A l’escola els nens i nenes d’I3 gaudeixen del joc simbòlic els dijous a la tarda a la ludoteca. Gaudim d’un espai on trobem diferents zones que representen llocs on poden jugar a ser adults. A la ludoteca trobem l’espai del taller, els metges, la casa, la cafeteria, el mercat, l’aeroport i l’espai de les disfresses. Aquí, els nens i nenes aprenen, es coneixen i es diverteixen tot jugant. 

A continuació us deixo algunes imatges perquè pogueu veure que bé s’ho passen els vostres nens i nenes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>