PROJECTE DE CICLE SUPERIOR 2021
A Cicle Superior hem realitzat el Projecte Pedagògic EL MISTERIÓS CAS DE L’ALMESQUERA: INVESTIGACIÓ D’UNA MORT AL RIU. |
Primer vam visualitzar un vídeo on se’ns demanava ajuda per resoldre aquest misteri.
Després vam respondre un correu electrònic dient que col·laboraríem amb la investigació. |
Els alumnes es van organitzar en grups de treball segons el què els interessava més investigar:
Es presenta l’almesquera, es parla del què sabem i què volem saber i es generen les primeres hipòtesis. Es visualitzen vídeos de testimonis, s’analitzen diferents documents i es revisen les hipòtesis. Hem fet en un motlle de guix una almesquera per la classe.Es fa una sortida de camp, recollint dades, mostres i proves al terreny i es fa una conclusió conjunta amb l’aportació de tots els grups de treball i es tornen a revisar les hipòtesis. Es generen unes conclusions finals amb els resultats analitzats al laboratori i tot el recull de la investigació, comprovant les hipòtesis. |
CONTINGUTS I ASPECTES CURRICULARS QUE ES TREBALLEN : |
|
OBJECTIUS PRINCIPALS : |
– Donar a conèixer l’almesquera i a través d’ella estudiar l’ecosistema fluvial i les problemàtiques que s’hi poden donar. – Despertar l’interès dels alumnes a partir de la investigació científica i la generació d’hipòtesis, així com fomentar l’esperit crític per tal de consensuar decisions en petit i gran grup. |
Galeria d’imatges
PROJECTE INTERDISCIPLINAR DE CICLE SUPERIOR 2019-20
El podreu veure/viure més detalladament gaudint dels vídeos i de les fotos inserides més avall i en els següents enllaços:
https://blocs.xtec.cat/maragall/
PROTEGIM ELS NOSTRES MARS
Aquest mes de febrer, els alumnes de 5è i 6è, hem fet un projecte sobre la protecció dels nostres mars.
Objectius:
- Conèixer les característiques biològiques dels taurons i el seu estat de conservació.
- Analitzar des de diferents perspectives socials les causes de regressió dels taurons i de les tortugues.
- Sensibilitzar l’alumnat sobre la conservació del medi marí.
- Conèixer el centre CRAM i la seva tasca envers el medi marí: conèixer les espècies i ecosistemes marins en perill d’extinció, les causes que els amenacen i les principals solucions individuals i col·lectives per a la recuperació i conservació de la biodiversitat marina.
La Fundació CRAM és una entitat privada sense ànim de lucre dedicada a la protecció del medi marí i de les espècies que l’habiten. Les seves línies d’actuació són la clínica i rescat de fauna marina, la investigació i conservació d’espècies i ecosistemes marins, i la sensibilització a favor de la conservació dels nostres mars i oceans.
El CRAM disposa d’un centre de recuperació punter i un equip tècnic i humà preparat especialment per a l’assistència a espècies marines. A més, compta amb el Vell Marí, un dels pocs velers científics dedicats a l’exploració del medi marí.
A partir d’una visita guiada, visualització de vídeos, jocs, interpretació de rols, preguntes .. hem après moltes més coses sobre els taurons i les tortugues marines. Ha estat molt interessant !
VÍDEO DE LA TORTUGA MASSAGRAN:
Aquest projecte interdisciplinar contribueix a desenvolupar les competències bàsiques dels alumnes, sobretot, a través de continguts de l’àrea de coneixement del medi natural i de l’àrea de coneixement del medi social i cultural. Concretament, en continguts dels blocs:
- El món dels éssers vius
- L’entorn i la conservació
- Aprendre a ser ciutadans responsables en un món global
I també, de l’àrea d’educació en valors socials i cívics:
- Pertinença i ciutadania.
GALERIA D’IMATGES
EL PROJECTE INTERDISCIPLINARI DE CICLE INICIAL
GALERIA D’IMATGES CURS 2020/21:
L’OVELLA RIPOLLESA
Els nens i nenes de Cicle Inicial porten a terme el Projecte Interdisciplinari “L’ovella ripollesa”.
Es tracta d’un projecte en què es treballa el mateix eix temàtic des de totes les àrees d’aprenentatge i aplicant metodologies diverses. Les visites al Museu Etnogràfic de Ripoll, a la granja de xais i a la carnisseria permeten un aprenentatge vivencial molt enriquidor.
Per a portar a terme el nostre projecte comptem amb la col·laboració del projecte “Territori educador. Ens Mengem Les Valls” de l’Associació Leader, al qual està adherida la nostra escola i que té per objectiu promocionar una cultura d’alimentació sana, de qualitat i de proximitat a la població local a través de l’escola.
TERRITORI EDUCADOR. ENS MENGEM LES VALLS.
Les activitats del Projecte “L’ovella ripollesa”
Podeu clicar a sobre dels enllaços per a més detalls de cada activitat.
CATALÀ:
- Treball textual entorn la notícia “Llaneta és el nom de la mascota peluda de Ripoll”
- Comprensió oral de la notícia apareguda a Televisió del Ripollès “La mascota de Ripoll es dirà Llaneta”.
- Xerrada amb el pastor i entrevista.
- Descripció de l’ovella ripollesa.
MEDI:
- Vocabulari del món del pastor i diferenciem la família de l’ovella i de la cabra.
- Propietats de la carn i de la llet de cabra i d’ovella per a una alimentació saludable.
- La llana de l’ovella. FESTA DE LA LLANA I CASAMENT A PAGÈS. RIPOLL
- La relació entre els ramats i el paisatge.
- La transhumància. El camins ramaders.
CASTELLÀ:
- Llegim i representem el conte Les 7 cabretes i el llop.
MATEMÀTIQUES:
- Numeració, càlcul i resolució de problemes de xais i cabres.
INFORMÀTICA:
- Activitat amb Bee-bots (robòtica) per repassar el vocabulari del món del pastor.
- Elaborar un document de text amb el lèxic treballat, editar-lo amb el tractament de textos i insertar algunes imatges.
- Creació d’un núvol de paraules amb l’aplicació WORDART .
- KAHOOT, joc amb preguntes sobre el projecte..
ANGLÈS:
- Treballem el vocabulari dels animals de granja a partir de la cançó Old MacDonald had a farm.
EDUCACIÓ FÍSICA:
- Joc de llops i ovelles. En un espai delimitat i gran, comença parant un nen o nena que fa de llop. Tots els altres són ovelles. El llop ha d’atrapar les ovelles que s’escapen. Si n’atrapa una, l’agafa de la mà i es converteix en llop. El joc continua així, successivament. El joc s’acaba quan queda una ovella que no ha sigut atrapada pels llops.
EDUCACIÓ EN VALORS I RELIGIÓ:
- Treball entorn el conte El pastor mentider, també conegut com En Pere i el llop.
- Manualitat: pintar, retallar i compondre la figura del pastor.
MÚSICA:
- Cançó El ball de Sant Ferriol (versió Xeco Boix i Gerard Quintana).
- Treballem la lletra i el vocabulari de la cançó. Pulsació, ritme i sons.
PLA LECTOR:
- Durant les setmanes que hem treballat el Projecte Interdisciplinari hem llegit i escoltat molts contes de xais, ovelles i pastors. A continuació, en tenim alguns.
SI ÉS UN BON CANVI PER A TU, ÉS UN BON CANVI PER A MI.
En els següents àlbums de fotos podeu veure imatges d’algunes
de les activitats que hem realitzant. Cliqueu a sobre de cada foto.
Activitats diverses del Projecte
Visita a la granja “Mas Serrat de la Teia”
Museu Etnogràfic de Ripoll (espai del pastor)
Carnisseria Ca la Magda
Berenar de pastors, amb productes Km 0
LA TRANSHUMÀNCIA A VISTA DE DRON (video Espai Terra)
CAMPIONAT DE GOSSOS D’ATURA (video Espai Terra)
FER DE PASTOR (video Espai Terra)