Projectes interdisciplinars

PROJECTE DE CICLE SUPERIOR 2021

A Cicle Superior hem realitzat el Projecte Pedagògic EL MISTERIÓS CAS DE L’ALMESQUERA: INVESTIGACIÓ D’UNA MORT AL RIU.
Primer vam visualitzar un vídeo on se’ns demanava ajuda per resoldre aquest misteri.

Després vam respondre un correu electrònic dient que col·laboraríem amb la investigació.

Els alumnes es van organitzar en grups de treball segons el què els interessava més investigar:

  • Rastres i fauna.
  • Activitats humanes.
  • Aigua i bioindicadors.
  • Ecosistema fluvial.

Es presenta l’almesquera, es parla del què sabem i què volem saber i es generen les primeres hipòtesis.

Es visualitzen vídeos de testimonis, s’analitzen diferents documents i es revisen les hipòtesis.

Hem fet en un motlle de guix una almesquera per la classe.

Es fa una sortida de camp, recollint dades, mostres i proves al terreny i es fa una conclusió conjunta amb l’aportació de tots els grups de treball i es tornen a revisar les hipòtesis.

Es generen unes conclusions finals amb els resultats analitzats al laboratori i tot el recull de la investigació, comprovant les hipòtesis.

CONTINGUTS I ASPECTES CURRICULARS QUE ES TREBALLEN :

  • L’ecosistema fluvial i els problemes que els afecten
  • Les espècies sensibles que hi viuen, com ara la desconeguda almesquera
  • Espècies invasores i espècies alliberades
  • El mètode científic: creació d’hipòtesis i estudi per confirmar o rebutjar-les
  • Comprensió de texts en diferents formats
  • Treball de camp
  • Orientació espaial i interpretació de mapes
  • Ús d’eines, aparells i tècniques per recollir dades
  • Compartir dades i consensuar decisions
  • Treball en equip
OBJECTIUS PRINCIPALS :

– Donar a conèixer l’almesquera i a través d’ella estudiar l’ecosistema fluvial i les problemàtiques que s’hi poden donar.

– Despertar l’interès dels alumnes a partir de la investigació científica i la generació d’hipòtesis, així com fomentar l’esperit crític per tal de consensuar decisions en petit i gran grup.

Galeria d’imatges

PROJECTE INTERDISCIPLINAR DE CICLE SUPERIOR 2019-20

El podreu veure/viure més detalladament gaudint dels vídeos i de les fotos inserides més avall i en els següents enllaços:

Projecte

https://blocs.xtec.cat/maragall/

PROTEGIM ELS NOSTRES MARS

Aquest mes de febrer, els alumnes de 5è i 6è, hem fet un projecte sobre la protecció dels nostres mars.

Objectius:

  • Conèixer les característiques biològiques dels taurons i el seu estat de conservació.
  • Analitzar des de diferents perspectives socials les causes de regressió dels taurons i de les tortugues.
  • Sensibilitzar l’alumnat sobre la conservació del medi marí.
  • Conèixer el centre CRAM i la seva tasca envers el medi marí: conèixer les espècies i ecosistemes marins en perill d’extinció, les causes que els amenacen i les principals solucions individuals i col·lectives per a la recuperació i conservació de la biodiversitat marina.

La Fundació CRAM és una entitat privada sense ànim de lucre dedicada a la protecció del medi marí i de les espècies que l’habiten. Les seves línies d’actuació són la clínica i rescat de fauna marina, la investigació i conservació d’espècies i ecosistemes marins, i la sensibilització a favor de la conservació dels nostres mars i oceans.

El CRAM disposa d’un centre de recuperació punter i un equip tècnic i humà preparat especialment per a l’assistència a espècies marines. A més, compta amb el Vell Marí, un dels pocs velers científics dedicats a l’exploració del medi marí.

A partir d’una visita guiada, visualització de vídeos, jocs, interpretació de rols, preguntes .. hem après moltes més coses sobre els taurons i les tortugues marines. Ha estat molt interessant !

Galeria d’imatges

VÍDEO DE LA TORTUGA MASSAGRAN:

Aquest projecte interdisciplinar contribueix a desenvolupar les competències bàsiques dels alumnes, sobretot, a través de continguts de l’àrea de coneixement del medi natural i de l’àrea de coneixement del medi social i cultural. Concretament, en continguts dels blocs:

  • El món dels éssers vius
  • L’entorn i la conservació
  • Aprendre a ser ciutadans responsables en un món global

I també, de l’àrea d’educació en valors socials i cívics:

  • Pertinença i ciutadania.

Resultat d'imatges per a "MAR TAURO TORTUGA""

GALERIA D’IMATGES

EL PROJECTE INTERDISCIPLINARI DE CICLE INICIAL 

GALERIA D’IMATGES CURS 2020/21:

EXPOSICIÓ AL MUSEU DE RIPOLL 

VISITEM EL MUSEU DE RIPOLL

VISITA DEL PASTOR

L’OVELLA RIPOLLESA

Els nens i nenes de Cicle Inicial porten a terme el Projecte Interdisciplinari “L’ovella ripollesa”.

Es tracta d’un projecte en què es treballa el mateix eix temàtic des de totes les àrees d’aprenentatge i aplicant metodologies diverses. Les visites al Museu Etnogràfic de Ripoll, a la granja de xais i a la carnisseria permeten un aprenentatge vivencial  molt enriquidor.

Per a portar a terme el nostre projecte comptem amb la col·laboració del projecte “Territori educador. Ens Mengem Les Valls” de l’Associació Leader, al qual està adherida la nostra escola i que té per objectiu promocionar una cultura d’alimentació sana, de qualitat i de proximitat a la població local a través de l’escola.

TERRITORI EDUCADOR. ENS MENGEM LES VALLS.

Les activitats del Projecte “L’ovella ripollesa” 

Podeu clicar a sobre dels enllaços per a més detalls de cada activitat.

CATALÀ: 

MEDI: 

  • Vocabulari del món del pastor i diferenciem la família de l’ovella i de la cabra.
  • Propietats de la carn i de la llet de cabra i d’ovella per a una alimentació saludable.
  • La llana de l’ovella. FESTA DE LA LLANA I CASAMENT A PAGÈS. RIPOLL
  • La relació entre els ramats i el paisatge.
  • La transhumància. El camins ramaders.

CASTELLÀ:

  • Llegim i representem el conte Les 7 cabretes i el llop.

MATEMÀTIQUES:

  • Numeració, càlcul i resolució de problemes de xais i cabres.

INFORMÀTICA:

  • Activitat amb Bee-bots (robòtica) per repassar el vocabulari del món del pastor.
  • Elaborar un document de text amb el lèxic treballat, editar-lo amb el tractament de textos i insertar algunes imatges.
  • Creació d’un núvol de paraules amb l’aplicació WORDART .
  • KAHOOT, joc amb preguntes sobre el  projecte..

ANGLÈS:

EDUCACIÓ FÍSICA:

  • Joc de llops i ovelles. En un espai delimitat i gran, comença parant un nen o nena que fa de llop. Tots els altres són ovelles. El llop ha d’atrapar les ovelles que s’escapen. Si n’atrapa una, l’agafa de la mà i es converteix en llop. El joc continua així, successivament. El joc s’acaba quan queda una ovella que no ha sigut atrapada pels llops.

EDUCACIÓ EN VALORS I RELIGIÓ: 

  • Treball entorn el conte El pastor mentider, també conegut com En Pere i el llop.
  • Manualitat: pintar, retallar i compondre la figura del pastor.

MÚSICA: 

  • Cançó El ball de Sant Ferriol (versió Xeco Boix i Gerard Quintana).
  • Treballem la lletra i el vocabulari de la cançó. Pulsació, ritme i sons.

PLA LECTOR:

  • Durant les setmanes que hem treballat el Projecte Interdisciplinari hem llegit i escoltat molts contes de xais, ovelles i pastors. A continuació, en tenim alguns.

LES TRES FILADORES

SI ÉS UN BON CANVI PER A TU, ÉS UN BON CANVI PER A MI.

En els següents àlbums de fotos podeu veure imatges d’algunes

de les activitats que hem realitzant. Cliqueu a sobre de cada foto.

Activitats diverses del Projecte 

CI PROJECTE INTERDISCIP.

Visita a la granja “Mas Serrat de la Teia”

CI L'OVELLA RIPOLLESA

Museu Etnogràfic de Ripoll (espai del pastor)
C.INICIAL MUSEU DE RIPOLL

Carnisseria Ca la Magda 
CA LA MAGDA CI

Berenar de pastors, amb productes Km 0

BERENAR DE PASTORS CI
LA TRANSHUMÀNCIA  A  VISTA DE DRON (video Espai Terra)

CAMPIONAT DE GOSSOS D’ATURA (video Espai Terra)

FER DE PASTOR  (video Espai Terra)