Tastet matemàtic de 2n

Hola famílies,

Aquí teniu un recull d’algunes de les activitats que hem fet de matemàtiques. Ja sabeu que primer introduïm els conceptes de manera vivencial i/o manipulativa per passar a la representació gràfica i després a l’abstracció.

Amb diferents propostes (pedretes, reglets, blocs multibase, daus, targetes, pissarra vileda, fitxes i quaderns…) hem fet comptatge, ordenat, comparat, descomposat i situat els nombres a la recta numèrica. 

Durant el primer trimestres hem assegurat la descomposició del 10 mitjançant diferents jocs: la paret dels 10, reglets, robem perles (Montessori), el rugbby, cartes “make ten”, i també amb activitats en paper.

A partir del repte de comptar quantes glans hi havia en un cistell, ens hem endinsat en la desena. L’hem vivenciat i hem interioritzat “deu-canvi!”. Hem representat els nombres amb desenes i unitats i les hem sumat i restat. També s’ha treballat el significat de la suma i de la resta a partir de problemes de situacions properes.

Paral·lelament, s’ha potenciat el raonament mitjançant els blocs lògics i propostes per escrit. Hem analitzat els atributs dels blocs lògics (forma, color i mida), els hem classificat, ordenat i els hem transformat amb el joc de la màquina transformadora. A la tardor, vam aprofitar les fulles que els infants van portar per descobrir que tot allò que fèiem amb els blocs lògics es podia fer amb els elements que ens envolten.

1 comentari a “Tastet matemàtic de 2n”

  1. Muy interesante! El aprendizaje tan vivencial y divertido creo que es lo mejor que se puede ofrecer a nuestros hijos! Gracias por vuestro trabajo!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut