Fem volar avions de paper…

Ja fa uns dies que els nens i nenes de segon ho mesurem tot i de diferents maneres…

Tot va començar quan va aparèixer una carbassa a la classe. Amb llana, vam fer prediccions sobre la mida de la circumferència que dibuixa la carbassa i vam comprovar els nostres resultats. La majoria de nosaltres vam agafar la llana o massa llarga o massa curta. Només tres infants del grup van agafar el tros de llana exacte! Veure imatges

 

Després vam fer prediccions sobre quan media d’alçada, i ho vam fer amb uns cubs, amb clips i també amb llapis de colors. I és clar, després vam comprovar els nostres resultats.

 

Però teníem ganes de mesurar coses més grans i vam fer com una gimcana en què cada equip mesurava diferents espais de l’escola. Amb passes vam mesurar la nostra aula, el passadís, l’auditori, els patis… Quan tots els equips van acabar vam comparar els resultats però no tots van sortir igual. És que tothom s’havia equivocat? Pensant, pensant, vam arribar a la conclusió que no tothom feia la mateixa mida de passa, tot depenia de la mida de les cames…

I vam veure aquest vídeo que ens demostrava que no érem els únics que els hi havia passat el mateix. How big is a foot?

 

 

Després de descobrir la importància de fer servir la mateixa mesura ens hem posat a fer avions de paper i hem baixat al pati per fer-los volar. Cada equip ha mesurat la distància que havien volat els avions fent servir la cinta mètrica i ha anotat el resultat en un paper. Ara només toca ordenar-los. Quin avió haurà arribat més lluny?

Veure imatges.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>