T’esperem a la jornada tècnica ‘Artesania alimentària en joc. El futur de la carnisseria i la xarcuteria al Pirineu’

Des de l’Escola Agrària del Pallars, juntament amb Al Teu Gust i l’Ajuntament de Tremp, hem organitzat la jornada tècnica ‘Artesania alimentària en joc. El futur de la carnisseria i la xarcuteria al Pirineu‘ que tindrà lloc el 10 d’abril a l’escola.

L’artesania agroalimentària ha estat un motor econòmic del nostre país. Tant les grans zones urbanes com el món rural han tingut durant dècades un volum de petites empreses vinculades a la transformació d’aliments que ens han donat no només servei sinó productes únics i exclusius.

Avui, un nombre important d’aquests oficis corren el risc de desaparèixer. Les persones que estan al capdavant d’aquestes empreses, solvents i amb sentit, no tenen relleu, i quan elles pleguin desapareixeran no només els punts de venda sinó els sabers, les receptes, la proximitat i la llum de molts dels nostres carrers.

Les jornades volen ser un punt de trobada per a la reflexió del sector carni, agroalimentari, de la restauració i dels agents implicats en el desenvolupament local del territori per conèixer quina és la situació del sector, quines són les perspectives de futur, per què és important apel·lar al compromís mutu per fer un esforç pel relleu i quines haurien de ser les línies de treball prioritàries per assegurar-lo.

• Experiències d’arreu:
    – Producte, artesania, innovació i comunicació. Una combinació que funciona
    – Proximitat, tradició i innovació. La il·lusió de tornar a casa
    – Reivindicar l’ofici de carnisser
  • Cedir el relleu: oportunitat, compromís i servei. La perspectiva de les empreses
    – Una oportunitat única: el valor del comerç de proximitat com a negoci de futur
    – La sostenibilitat com a principi: la ramaderia extensiva al Pallars
  • Prendre el relleu: rendibilitat, implicació i qualitat de vida. La perspectiva dels emprenedors
  • Presentació de les accions de suport al relleu generacional per part del PEAC
  • Dinar a peu dret a base de “Paquitos” (entrepà de corder)