Programa de mentoria per a dones del sector primari

Des de fa temps, a l’Escola Agrària del Pallars treballem per donar visibilitat i millorar les oportunitats de les dones que es dediquen professionalment al sector primari o que en volen formar part.

L’any 2019, el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural va posar en marxa un Projecte pilot de mentoratge professional per a dones del món rural, amb l’objectiu d’innovar en l’acompanyament de projectes agrícoles i rurals

Aquesta prova preliminar va aconseguir uns resultats molt positius, així que aquest any 2021, s’està duent a terme una nova edició del Programa de mentoria professional entre dones del primer sector.

Aquest projecte s’engloba en el marc del Programa de dones del món rural i marítim del DARP i rep el suport de l’Institut Català de les Dones.

El programa té la finalitat d’oferir acompanyament i suport a dones que han començat o estan iniciant una activitat professional al sector primari, anomenades mentorades. Aquest assessorament el proporcionen les mentores, dones amb certa experiència i trajectòria al sector primari.

Des de les Escoles Agràries, elaborem una proposta de mentores i mentorades pel programa i certifiquem la formació de 30 hores que inclou el programa i que es reparteixen durant tot l’any que dura el projecte.