L’Escola Agrària del Pallars assisteix a la I Trobada d’Escoles Agràries d’Indústries Alimentàries

Aquesta setmana, amb l’alumnat del curs ‘Eines per a la transformació agroalimentària de muntanya’, vam estar a la trobada d’Escoles Agràries d’Indústries Alimentàries a l’Escola Agrària de Viticultura i Enologia Mercè Rossell i Domènech, juntament amb l’Escola Agrària de Gandesa i l’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà.

Cada escola s’encarregava d’organitzar un taller:

• Taller de plantació de vinya – Escola Agrària de Viticultura i Enologia Mercè Rossell i Domènech
  • Taller d’empelts – Escola Agrària de Viticultura i Enologia Mercè Rossell i Domènech
  • Taller de colorants alimentaris – Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà
  • Taller d’esferificacions – Escola Agrària del Pallars
  • Tallers dels 5 sentits – Escola Agrària de Gandesa

Un dels nostres alumnes, Guillem Moliner, va participar en el discurs inicial explicant les línies de treball de l’escola i, també vam fer un expositor de productes elaborats al centre: xolís, girella, cansalada, secallona, llom, melmelades, olives, conserva de tomàquets, sabons, paté de campanya i peres en almívar.

Durant la jornada, l’alumnat i el professorat podia participar en un concurs de fotografia, que consistia a penjar imatges de la trobada a xarxes socials. La nostra professora, Alexandra Homs, va guanyar un dels premis i es va emportar un lot de productes de les Escoles Agràries.

Els tallers van tenir molt èxit i l’alumnat va quedar molt content amb tota la organització!