Inscriu-te al curs ‘Curs bàsic d’agricultura regenerativa’ que organitzem des de l’Escola Agrària del Pallars

Des de l’Escola Agrària del Pallars, hem organitzat el curs presencial ‘Curs bàsic d’agricultura regenerativa’ que tindrà lloc el 17, 19, 24 i 26 d’octubre de 2023 a Talarn.

L’agricultura regenerativa, una alternativa real a l’agricultura convencional, és un mètode que busca les bases de la fertilitat del sòl i el sistema per a millorar-ne l’eficiència. Tal com indica el seu nom, es tracta de restaurar i regenerar l’equilibri natural del sistema mitjançant pràctiques agrícoles i ramaderes.

A banda de millorar l’eficiència en les nostres produccions, la resiliència dels cultius i augmentar la densitat nutritiva dels aliments produïts, és part de la solució per mitigar el canvi climàtic.

En aquest curs aprendràs les bases de l’agricultura regenerativa, els principis de diagnosi i la pràctica per portar-ho a terme.

• Presentació i introducció a l’agricultura regenerativa
  • Fertilitat del sòl: 3m’s, trofobiosis i gestió del carboni. Formes d’avaluació del sòl: calicata, plantes bioindicadores, anàlisis de laboratori i cromatografia
  • Pràctica d’avaluació de la fertilitat del sòl
  • Eines de millora de la fertilitat del sòl: animals i maneig holístic, compost, cobertes vegetals