Inscriu-te al curs ‘Cromatografia de sòls i la seva interpretació’ que organitzem des de l’Escola Agrària del Pallars

Des de l’Escola Agrària del Pallars, hem organitzat el curs ‘Cromatografia de sòls i la seva interpretació‘ que tindrà lloc el 27 de maig i el 3 de juny de 2023 a Talarn.

La cromatografia és una eina qualitativa d’avaluació que ens permet identificar la salut i el nivell de fertilitat d’un sòl. Mitjançant aquesta tècnica, obtenim una figura on podrem identificar les diferents parts del sòl; microorganismes, minerals i matèria orgànica, podem avaluar la seva qualitat i la integració de les diferents fases i realitzar una acurada diagnosi del funcionament del sistema sòl-planta.

El curs té una vessant totalment pràctica i es realitzaran les cromatografies in situ de les mostres que cada
participant porti de casa seva (màxim 2 mostres/persona).

L’última sessió es dedicarà a la interpretació dels resultats de les cromatografies realitzades.

• El concepte de la fertilitat del sòl
  • Eines de mesura de la fertilitat del sòl
  • Realització pràctica d’una cromatografia
  • Lectura i interpretació de les cromatografies