Inscriu-te al curs ‘Com fer rebost dels fruits de l’hort? Elaboració de conserves’ que organitzem des de l’Escola Agrària del Pallars

Des de l’Escola Agrària del Pallars, hem organitzat el curs ‘Com fer rebost dels fruits de l’hort? Elaboració de conserves‘, amb la col·laboració de Llavors d’Oportunitats de la Cooperativa Alba Jussà de Tremp i Senterada Municipi Viu i Sostenible de Senterada, que aportaran alguns dels productes dels seus horts per fer les sessions pràctiques.

Si assumim que el creixement i l’ús de recursos naturals no pot ser il·limitat res millor, per començar, que tenir autonomia alimentària i no malbaratar els excedents de cultiu de la pròpia collita de l’hort o de productes fora del circuit.

Des de l’Escola Agrària del Pallars, amb aquest curs, us apropem a tastar la importància de fer rebost amb els productes propis, locals i saludables. L’objectiu rau a potenciar l’estalvi i la bona organització de les menges amb aliments de l’hort o locals bons, sans i fàcils de preparar i tot sense oblidar les formes alimentàries culturals i ancestrals de muntanya.

En totes les sessions hi haurà una part de teoria dels conceptes bàsics i previs a la posterior pràctica d’elaboració de les conserves, melmelades, semiconserves i fermentats vegetals.

• Conserves de fruites i verdures dolces
  • Conserves de verdures
  • Fermentats