Inscriu-te a la jornada tècnica ‘Rendibilitat en el cultiu de l’olivera’ que organitzem des de l’Escola Agrària del Pallars

Des de l’Escola Agrària del Pallars, hem organitzat la jornada tècnica ‘Rendibilitat en el cultiu de l’olivera’ que tindrà lloc el 3 de febrer de 2024 en el marc de la 1a Fira de l’Oli del Pirineu organitzada per l’Ajuntament de Conca de Dalt, i que se celebrarà els dies 3 i 4 de febrer de 2024 a Aramunt.

El cultiu de l’olivera té una llarga tradició al Pallars Jussà, on les oliveres formen part del seu paisatge. La comarca compta amb 800 ha de conreu d’olivera i es produeixen unes 740 T d’olives segons les darreres dades oficials. Es tracta d’un sector amb potencial de creixement que ha fet el pas a la comercialització d’olis molt d’ells qualificats d’alta gamma.

En un context com l’actual, canviant en l’àmbit climàtic i amb incerteses diverses en l’economia, resulta cabdal tenir en compte els factors que influeixen en el rendiment del cultiu i de la producció d’oli per garantir la viabilitat de les explotacions. Aquesta jornada s’adreça als professionals del sector de l’oli per tal de donar-los eines en la presa de decisions.

• La situació de les oliveres a la comarca del Pallars Jussà. Antecedents i resultats dels estudis realitzats
  • Rendiment del cultiu de l’olivera. Principals paràmetres que tenen influència
  • Control de costos en la producció. Factors per la presa de decisions