Inscriu-te a la jornada tècnica ‘Poda de formació i poda de producció en l’olivera’ que organitzem des de l’Escola Agrària del Pallars

Des de l’Escola Agrària del Pallars, hem organitzat la jornada tècnica ‘Poda de formació i poda de producció en l’olivera‘ que tindrà lloc el 26 de febrer de 2024 a Talarn.

L’olivera és un cultiu de secà molt present al Pallars Jussà que ha tingut un ressorgiment en els últims anys, tenint cada cop més rellevància pel seu valor econòmic, social i paisatgístic. Es tracta d’una espècie rústica, ben adaptada als nostres sòls i que produeix un bé tan preuat a les nostres cuines com és l’oli.

Per tal d’aconseguir un producte de qualitat és important tenir en compte els aspectes relacionats amb el maneig agronòmic i conèixer la sanitat vegetal de l’olivera. Les tècniques de poda han evolucionat molt al llarg del temps.

Amb aquesta jornada es pretén aportar coneixements teòrics i pràctics per a efectuar una esporga que permeti un creixement equilibrat dels arbres i una producció regular, així com la utilització de tècniques de conservació que respectin l’arbre i que permetin una producció més sostenible.

• Morfologia de l’olivera
  • Fonaments de la poda de formació i de producció
  • Pràctica de les tècniques de poda en olivera