Inscriu-te a la jornada tècnica ‘Interpretació d’un butlletí d’anàlisi d’oli d’oliva’ que organitzem des de l’Escola Agrària del Pallars

Des de l’Escola Agrària del Pallars, hem organitzat la jornada tècnica ‘Interpretació d’un butlletí d’anàlisi d’oli d’oliva‘ que tindrà lloc el 10 de maig de 2024 a Talarn.

L’oli d’oliva és el pilar de la dieta mediterrània i compta amb múltiples nutrients que són beneficiosos per a la salut. La seva obtenció és delicada i laboriosa, donant lloc a diferents categories comercials en funció de la qualitat de l’oli i del mètode d’obtenció. Per això, existeixen paràmetres de qualitat i puresa que s’han de complir per a poder caracteritzar les diferents categories d’oli d’oliva.

En aquesta jornada, organitzada conjuntament amb l’Associació de Productors d’Oli del Pallars, coneixerem les propietats fisicoquímiques que caracteritzen els olis d’oliva, així com l’origen i la causa dels paràmetres de qualitat i puresa més rellevants.

Finalment, aprendrem a interpretar els resultats d’un butlletí d’anàlisis amb les normatives existents aplicables a cadascun d’ells, i es detallaran els principals trets a tenir en compte a l’hora de fer un correcte etiquetatge.