Apunta’t al curs ‘Principis bàsics de carnisseria. Vedella i corder. De la tradició a la innovació’ que organitzem des de l’EA Pallars

Des de l’Escola Agrària del Pallars, hem organitzat el curs ‘Principis bàsics de carnisseria. Vedella i corder. De la tradició a la innovació‘ que tindrà lloc el 20 i 27 de maig i el 3 de juny de 2024.

El sector carni és un pilar estratègic en la indústria agroalimentària catalana. La indústria càrnia representa més del 31% del volum de negoci del sector agroalimentari, el 40% en ocupació i més del 18% en nombre d’empreses. Una petita part correspon als negocis tradicionals presents a les comarques pirinenques.

L’objectiu del curs és transmetre els coneixements necessaris per a qualsevol persona que es vulgui introduir en el sector de la carnisseria, per obrir-se possibilitats laborals en aquest sector, amb demanada a les nostres comarques d’influència.

A través d’una metodologia teòrico-pràctica i amb experts del sector, els alumnes assoliran els conceptes bàsics pel tractament de la carn de boví i oví al taulell de la carnisseria, aprenent els factors que afecten la qualitat i conservació de la carn, la manipulació, nous talls i preparacions adaptades a les demandes dels consumidors així com la realització d’escandalls de producte.

També és un curs en què els professionals de la carnisseria podran aprofundir en temes com l’especejament, l’aprofitament de retalls i aplicacions culinàries específiques.