Apunta’t al curs ‘Gestió de boscos comestibles: principis bàsics i disseny’ que organitzem des de l’Escola Agrària del Pallars

Des de l’Escola Agrària del Pallars, hem organitzat el curs ‘Gestió de boscos comestibles: principis bàsics i disseny‘ que tindrà lloc el 17 i 18 de juny de 2023 a Talarn.

La saviesa resideix en la natura. La seva observació ha permès desenvolupar tècniques de cultiu agrícola respectuoses amb el medi natural com la Permacultura o l’Agricultura Regenerativa. Els boscos comestibles proposen emular els boscos existents aconseguint recrear espais naturals amb una regulació més autònoma. Un bon disseny permet gaudir de diferents aprofitaments, que poden anar de la fruita a la fusta passant per les hortalisses o les plantes aromàtiques, i tot això, amb el mínim d’intervenció humana.

L’objectiu del curs és donar a conèixer els fonaments teòrics bàsics dels boscos comestibles i dotar a l’alumnat d’eines per dissenyar un bosc comestible adaptat a la nostra regió bioclimàtica.

• Introducció a la permacultura i als boscos comestibles
  • Ecologia de boscos: elements, funcions i relacions
  • Condicionants del disseny: propòsit, clima i sòl
  • Disseny: espècies principals, espècies complementàries i marcs de plantació