Apunta’t a la jornada tècnica ‘Fertilització del sòl en el cultiu de l’olivera’ que organitzem des de l’Escola Agrària del Pallars

Des de l’Escola Agrària del Pallars, hem organitzat la jornada tècncia ‘Fertilització del sòl en el cultiu de l’olivera‘ que tindrà lloc el 28 de febrer de 2023.

Des de temps immemorials, el cultiu de l’olivera ha estat present al Pallars. En els darrers anys, gràcies al treball de l’Associació de productors d’oli del Pallars Jussà, amb el suport de Al teu Gust, s’ha constatat que l’oli elaborat en la nostra terra té unes qualitats extraordinàries, tant des del punt de vista organolèptic com nutricional.

Un dels factors que més influeixen en aquesta qualitat és el sòl i la seva fertilitat. Permetre que el sòl s’expressi en tota la seva plenitud perquè la planta tingui a la seva disposició tots els elements que necessiti, en el moment que els necessiti, és clau.

En aquesta jornada es pretén donar una visió de què és la fertilitat del sòl i com podem treballar per a millorar-la i així repercutir positivament en la sanitat, la productivitat i disminuir la dependència d’insums externs.