Jornades ‘M’agrada en català’

El CFA Pla de l’Estany, l’escola d’adults de Banyoles, organitzem les 1es jornades pel foment de la llengua catalana. Aquestes jornades es duran a terme entre els dies 6 i 9 de maig de 2024 i estan obertes a tothom.

• Per promocionar l’ús diari del català entre tota la població.
  • Perquè els més de 200 alumnes de l’escola que l’estan aprenent puguin practicar-lo fora del centre i no es trobin que la gent només els canvia de llengua.
  • Perquè és un bé cultural amb més de 1000 anys d’història que cal preservar i només ho aconseguirem si l’utilitzem cada dia.

Totes les xerrades es faran a la sala La Cúpula (a sobre de l’escola d’adults) i la festa del dijous dia 9, serà a la Plaça Major de Banyoles.

DILLUNS 6 DE MAIG

A les 11h. Xerrada ‘El català obre portes’ a càrrec de Mostafà Shaimi, professor del Departament de Pedagogia de la UdG i Plataforma per la llengua, organització no governamental que promou la llengua catalana com a eina de cohesió social.

A les 18h. Presentació del Voluntariat per la llengua a càrrec del CPNL del Pla de l’Estany i , a continuació, taller ‘I tu, què fas pel català?’ a càrrec de La Incorrecta.

DIMARTS 7 DE MAIG

A les 11h. Màgia a càrrec del Mag Juanola del programa Quan parles fas màgia del CPNL. Aquest espectacle es farà al Teatre Municipal de Banyoles. Entrada lliure i gratuïta!

A les 18h. Taula oberta i presentació del nou llibre amb el col.lectiu No em canviïs la llengua amb la participació de la Rosario Palomino (impulsora del grup), Carme Sansa (actriu), Toni Albà (humorista, actor i director de cinema) i Matthew Tree (escriptor)  i, a continuació,‘Juguem?’ taller de jocs en llengua catalana amb Llenguajocs.

DIMECRES 8 DE MAIG

A les 11h. Xerrada ‘Viu en català’ a càrrec de Gerard Furest, filòleg i professor de secundària, i el  Grup Koiné, que es dedica a elaborar treballs de diagnosi sociolingüística del català.

A les 18h. Conferència amb l’entitat Tallers per la llengua que treballa per a la normalització de l’ús social de la llengua catalana i taller de glosa a càrrec del Foment de Girona que també presentaran el seu projecte.

DIJOUS 9 DE MAIG

A les 10.30h – Xerrada a càrrec de la Maria Bouabdellah, presentadora del programa Ràndom de 3cat.

De 17h a 20hFesta de cloenda a la Plaça Major de Banyoles amb els següents tallers:

• Sardanes amb el Foment de la Sardana,
  • bastoners amb els Paltrucs de Banyoles,
  • castells amb la Colla castellera Esperxats del Pla de l’Estany,
  • les Gàrgoles de Foc,
  • capgrossos de Banyoles,
  • cites ràpides amb el CPNL del Pla de l’Estany i,
  • gravació de vídeos per Easy Catalan

A continuació, lectura del manifest ‘Parla’m en català’  per part d’alumnes i exalumnes del CFA Pla de l’Estany i l’escriptor Matthew Tree, teatre amb la Tere Solà i música amb l’Adrià Dilmé i alumnes de l’Escola Camins i del CFA Pla de l’Estany.

Podrem gaudir de la música del DJ Fer durant tota la tarda.

Hi col.laboren: