“Herstory” és el projecte que es porta a terme a la matèria d’Anglès III de GES 2.
Aquest projecte aposta per la visibilització de dones que han aportat a la història més del que sabem, més del que se’ns ha contat, més del que s’ha amagat.
Comencem el trimestre fent una activitat lúdica que posa a prova els nostres referents: quantes persones filosofes, artistes, cantants, científiques, futbolistes, polítiques… coneixem? Llistem els noms i en treiem les estadístiques. El resultat no es fa esperar: en el millor dels casos els nostres referents són el 60% masculins. En el pitjor, i repetidament, el 100%. Què diu aquesta informació? De què ens parla? Per què ho tenim fixat al cap, i a la cultura, d’aquesta manera? Quines conseqüències se’n poden derivar? Ens afecta a la nostra vida, de manera quotidiana i immediata? Podem posar-li un nom a tot això?
Després de la reflexió intentem ampliar el nostre bagatge de referents de dones amb l’ajuda de diversos materials: el joc “7 familíes inspiradores”, les 3 edicions dels llibres “Contes de bona nit per a nenes rebels”, el joc “Who’s she?” i unes targetes amb il·lustracions i cites cèlebres de dones que han fet història.
Treballem les biografies de dones, en diferents àmbits de la vida, mentre ampliem el lèxic en anglès i treballem a fons el passat simple.
Tasca rere tasca arribem a la final: s’escull una dona referent en algun àmbit i dissenyem un pòster biogràfic atenent uns aspectes comuns que cal assolir, segons la base d’orientació construïda. A més, la presentació d’aquests pòsters, que actualment vesteixen els galliners de davant les aules, va acompanyada d’un petit vídeo promocional en anglès convidant-ne a la lectura.
No podem dir que l’alumnat de GES 2 no s’ho ha pencat! ✊🏻♀️
Gaudiu del vídeo recopilatori i esperem que us pugui inspirar i servir!
També podeu veure-ho al nostre Instagram!