FEM SOPA HARIRA AMB ELS INFANTS DEL SAGRAT COR

El dilluns 24 i el dimarts 25 d’abril ens vam trobar amb els nens i nenes de l’escola Sagrat Cor per anar a comprar els ingredients per fer una sopa Harira i per cuinar-la a la nostra cuina del Centre Cívic.

Per una banda, el dia 24 ens vam separar en dos grups i vam anar a comprar a diverses botigues de Vic. Vam comprar verdures, com el tomàquet, el tomàquet concentrat i la ceba; herbes, com el julivert i l’api, i d’altres ingredients, com per exemple: oli d’oliva, cigrons i llenties cuits, farina, fideus i sal. Per últim, també vam comprar les següents espècies: coriandre ,cúrcuma, gingebre i pebre negre i vermell.

D’altra banda, el dia 25 van venir els nens i nenes a la nostra escola i vam cuinar la Harira. Per fer-la, vam seguir el següent procediment: primer vam ratllar el tomàquet i la ceba i vam tallar el julivert i l’api. Un cop ja ho teníem, vam tirar una mica d’oli en una olla de pressió i ho vam afegir. A continuació, a l’olla hi vam afegir les espècies i la sal. Ho vam barrejar a foc lent i ho vam deixar reposar durant un quart d’hora. En aquest moment, hi vam tirar aigua fins que l’olla va quedar plena, la vam tancar i la vam deixar reposar durant 45 minuts més. Llavors la vam obrir per afegir-hi els fideus, els cigrons i les llenties. Al mateix temps, en un bol a part, vam barrejar farina amb aigua i després també ho vam afegir a l’olla.

En aquest moment ja havíem acabat la Harira. La vam repartir en diferents gots, i ens la vam menjar entre tots i totes. Va ser molt bona, però una mica picant!