Taller d’hort (1r trimestre)

Aquest primer trimestre, els alumnes de 5è i 6è de l’escola, han realitzat el taller d’hort. En aquest taller han conegut el calendari del pagès, i totes les fruites i hortalisses que es planten i recol·lecten a la tardor.

Van començar traient les males herbes del tros, així preparant el terreny per poder plantar. Gràcies a  tota la matèria orgànica de l’escola, han utilitzat el compost per abonar la terra. Seguidament, s’han plantat a partir de planters, algunes de les hortalisses de la tardor com: enciams, escaroles, cols, cebes, etc.  Han participat en la pròpia elaboració dels planters.

A partir d’aquí, han observat el procés de creixement d’aquestes plantes i fruits. S’ha aprofitat per conèixer les dites populars relacionades amb l’hort i aquesta època de l’any.

Un cop els fruits siguin madurs, els alumnes podran recol·lectar-los i emportar-se’ls a casa.

S’ha realitzat una excursió a les Arenes, que són horts urbans municipals, on una tècnica de l’Ajuntament, ens va explicar el seu funcionament.

Amb la realització del taller, el que es vol, és conscienciar a l’alumnat de la importància de produir i consumir productes ecològics de forma sostenible.