Dia escolar de la No-violència i la pau

Els centres educatius es comprometen com a defensors de la pau i la convivència entre persones de diferent procedència i maneres de pensar. En els darrers temps, l’educació per la pau s’ha anat centrant en la resolució no violenta dels conflictes tenint en compte la perspectiva positiva del conflicte, la seva complexitat i la manera de trobar-hi solucions no violentes. L’estratègia tradicional de resolució de conflictes es basava en el tot o res i en la confrontació, on els guanys d’una part són les pèrdues de l’altra, i viceversa. Tanmateix, s’ha demostrat que és possible abordar les situacions problemàtiques amb una estratègia integrativa.

Des de l’escola Torres Jonama reivindiquem una educació per la pau, la tolerància, la solidaritat i el respecte als drets humans.