Robòtica i llenguatge computacional

FES CLIC AL ROBOT I VES AL WIKI DE ROBÒTICA!

A l’escola Sant Jordi treballem el pensament computacional amb activitats de CODI i també amb el programa SCRATCH virtual i aplicat a la robòtica. El pensament computacional implica un conjunt de tècniques i habilitats de resolució de problemes que els programadors utilitzen per escriure els programes que conformen les aplicacions informàtiques que utilitzem a diari. Si voleu podeu llegir les bases del procés de treball robòtic tal i com l’entenem a l’Escola Sant Jordi.

(font: http://codelearn.cat/beneficis-del-pensament-computacional/)

Les tècniques i processos més rellevants del llenguatge computacional són:

Descomposició. Un exemple seria la capacitat d’identificar els ingredients d’un plat desconegut basant-nos en el seu sabor.

Reconeixement de patrons. Com els pagesos que reconeixen en les plantes d’un hort que els fa falta o què els sobre segons el seu aspecte, el creixement.

Generalització de patrons i abstracció. Per exemple en una agenda utilitzem l’abstracció per a representar una setmana en termes de dies i hores per a poder organitzar millor el nostre temps.

Disseny algorítmic. Per exemple quan un cuiner escriu una recepta està creant un algoritme que permet que d’altres persones el puguin seguir per a obtenir el plat.

Així doncs, pensar computacionalment vol dir pensar per a organitzar les idees en instruccions que serveixin després per a fer coses, organitzar el pensament per crear i ordenar “programes potents” per a fer qualsevol cosa, és millorar l’eficàcia del pensament i entrenar la intel·ligència i les habilitats per a fer-se més hàbils i segurament més competents… i també més savis i sàvies!