Informàtica

QUÈ FEM?
GOOGLE APPS PER A EDUCACIÓ: Eines i entorns de treball en xarxa.

Des de fa quatre cursos GOOGLE ha acceptat el nostre domini com a domini educatiu i ens ha cedit les adreces de correu suficients per posar en funcionament tot el sistema a l’escola. És un sistema que demana temps de gestió i que necessita una sèrie de proves i testos per adaptar-lo a les necessitats de cada escola. En el nostre cas estem completant aquesta adaptació però no està del tot finalitzada.

Per què Google Workspace?

Es tracta d’una sèrie d’aplicacions per a ús educatiu que permeten tenir mails per a tots els nens i nenes amb propietats espacials i moltes restriccions per a fer-los més segurs. Aquests correus electrònics són de l’escola i els cedirem als nens i nenes fins que acabin sisè. El treball a partir de tercer es fa amb CHROMEBOOKS que són ordinadors especials per a treballar en aquest entorn (n’hi ha sis carros amb 20 – 25  portàtils per a CM i CS i en poden disposar tot l’horari escolar). Els alumnes de cinquè i sisè també se’ls poden endur a casa. A part hi ha un servei de préstec de connectivitat MIFI per als alumnes que la necessitin.

Amb aquests correus  @santjordim.cat els nens i nenes poden treballar amb aplicacions diverses com ara google drive, google classroom, portafolis digitals, correu, etc. Com que aquestes adreces són nostres nosaltres gestionem les contrasenyes si les perden o les obliden. Gràcies a tenir aquesta adreça podrem utilitzar google drive per a fer documents i presentacions, tindrem accés als correctors i traductors i a la informació que hi ha a la xarxa per penjar-la directament als nostres treballs sense haver d’instal·lar cap programa especial als ordinadors de casa. També amb Classroom podrem gestionar si els alumnes fan els treballs i en quin estat els tenen en tot moment i també els podrem posar nota i ens podran fer preguntes, tal i com fèiem abans amb Edmodo.

ALERTA: Aquests correus només són per al treball d’escola i que si els utilitzen per a altres finalitats els podem bloquejar o suprimir en qualsevol moment. La política de seguretat de google és la mateixa que ens protegeix els nostres correus als mestres i les mestres. Els alumnes fan servir un nom i prou i difícilment seria rastrejable la seva activitat a posteriori. Si apareix algun entorn millor i de fàcil implementació ens plantejarem canviar-lo.

Robòtica i llenguatge computacional

Treballem el pensament computacional amb activitats de CODI i també amb el programa SCRATCH. El pensament computacional implica un conjunt de tècniques i habilitats de resolució de problemes que els programadors utilitzen per escriure els programes que conformen les aplicacions informàtiques que utilitzem a diari (cercadors, email, etc). Aneu al wiki de robòtica i pensament computacional per saber-ne més! Així doncs, pensar computacionalment vol dir pensar per a organitzar les idees en instruccions que serveixin després per a fer coses, organitzar el pensament per crear i ordenar “programes potents” per a fer qualsevol cosa, és millorar l’eficàcia del pensament i entrenar la intel·ligència i les habilitats per a fer-se més hàbils i segurament més competents… i també més savis i sàvies. Per treballar robòtica tenim una aula amb taules especials, ordinadors portàtils i robots Beebot (6), Mbot(4) i Edison(12) i Makey-Makey (1).m amb els alumnes ho podreu llegir si cliqueu a la carpeta. Cada repte ens obliga a fer-hi modificacions, és a dir, no és pas una programació tancada.

Podeu visitar el lloc web de robòtica amb el nou projecte de reutilització de material LEGO.

RECERCA I PROCESSAMENT D’INFORMACIÓ

Trobar a Internet la informació que necessitem no és fàcil perquè hi ha molta informació i costa molt trobar el que realment es necessita. Un cop trobades, per exemple, un grup de tres imatges, caldrà seleccionar quina és la millor per a il·lustrar un treball. Un cop inclosa informació que hem trobat a Internet caldrà que els nois i noies sàpiguen donar raó d’on l’han trobada i citar-ho correctament. Els alumnes hauran d’aprendre a citar bé les seves fonts. Per fer aquest treball a l’escola necessitem eines amb molts filtres.

APLICACIONS ONLINE (eines i instruments)

Utilitzem aplicacions en línia per a millorar els nostres treballs, les nostres presentacions i per a la recerca d’informació. En trobareu unes quantes enllaçades al botó “WIKIS” per si les voleu provar. Els alumnes treballen amb CANVA, GENIALLY o FLIPGRID com a eines per a l’edició de presentacions i vídeos.

EDICIÓ DE VíDEOS AMB IPADS (ús general)

Els alumnes disposen de tres caixes de 10 tauletes per al treball de mitjos grups a les hores d’informàtica a l’aula ordinària que es fan servir simultàniament amb les classes de l’aula d’informàtica. Hi ha 20 dispositius ANDROID i 10 IOS.