Instrumentació: Carillons, guitarres i Ukeleles

Carillons
Aquest curs introduïm a alguns cursos els carillons. Formen part del Projecte de Reutilització, això vol dir que s’han de cuidar molt i que ens han de durar molts anys. Aquest model segueix la codificació d’altres instruments que tenim, les campanes i els boomwhackers, que són uns tubs musicals que es piquen amb diverses parts del cos i estan afinats amb les notes. També és la codificació dels gots musicals de l’AEMCAT que fem servir per a treballar el llenguatge musical.

Guitarra

Amb la participació dels professionals de l’Escola de Música, en Rodolfo, els alumnes de primer fins a quart estudien guitarra en petits grups. L’Ajuntament i l’escola hi posem els instruments adequats a les necessitats dels alumne i també els professors que facin falta. Tots els nens i nenes hi participen. Analitzem com toquen la guitarra en l’estil flamenc i veiem com fa servir molt el dit gros i l’índex. Posa la guitarra en posició sobre el genoll dret. També fa servir una celleta a la posició del segon trast. Nosaltres estem practicant amb el dit gros, el polze i amb el segon dit, l’índex. Ja sabem tocar una corda amb cada dit!

Ukelele