5è: Cantània

CINQUÈ: CANTÀNIA 2021: “Virtual”

Aquest és l’espai de la Cantània 2020 que aquest any parla dels assistents virtuals, dels telèfons mòbils, els ordinadors i d’Internet. Es tracta d’un grup de cançons (19) de les quals intervenim en unes quantes (10) per fer els cors o els cors solistes amb una partitura màgica i virtual. Aquí hi trobareu els vídeos de la cantata i altres materials d’estudi. Us recordeu que podeu demanar els materials en pendrive per si els voleu reproduir al cotxe, l’Smart TV o a altres dispositius. En Marcel està gris… però si el mal i el cel són blaus! Però en Marcel està gris. A la Sara li va creixent el paràmetre d’humanitat… Què deu passar? Que potser és culpa dels seus pares? Hi ha un culpable o no? Què passa a la festa d’aniversari de la Gina? I per què la mainadera es passa el dia xerrant amb el seu xicot?

 

 

 

 

CONCERT (direcció d’Oriol Martorell)

ZONA D’ASSAIG

VIDEOS CANÇONS

 

 

 

CINQUÈ: CANTÀNIA 2019: “Amb “A” de Brossa”

Aquest curs amb Cantània ens endinsem a l’univers brossià. L’A és l’alfa, la porta de l’alfabet. Si agafes una A i la gires a l’inrevés, hi veus un cap de bou! Les escoles treballen una cantata de nova creació al llarg de tot l’any, amb 3 sessions de formació obligatòries per als mestres. Finalment la interpretaran a l’escenari.

Ara mateix som a una llista d’espera, no totes les escoles poden anar al Cantània, està molt ple. Aquest serà el tercer curs – si ens accepten – Cada grup de cinquè hi ha anat participant amb actuacions molt notables i amb un gran èxit.

 

Fer Cantània vol dir…

Tot el curs, a les hores de música i també als matins, abans de començar les classes, assajarem les

 

cançons de Cantània. És una feina complicada perquè cal saber-se moltes cançons que es canten a diverses veus – i per tant hem de saber quan ens toca cantar i quan no i quina melodia hem de cantar. Fer Cantània també és aprendre a ser més ordenats i a seguir amb molta atenció les indicacions dels directors. També és compartir escenari amb més de 1000 nens i nenes d’altres escoles i compartir partitura amb desenes de milers de cantants a altres llocs de l’Estat Espanyol, Portugal,Itàlia,… En resum haurem de:

  • Treballar moltíssim
  • Seguir moltes normes
  • Complir amb totes les veus i coreografies comuns  i diferents als 1000 participants de cada actuació
  • Fer molt cas dels directors
  • Concentració i estudi a la classe i a casa!

AQUEST CURS…

Formem part del cor 4 (a l’àrea vermella de l’escenari, al fons a la dreta). Som 53 persones que ens hem hagut d’aprendre el que correspon al cor 3 i que és diferent del que canten els altres cors. Portarem pantalons foscos i sabates fosques i guants blancs, samarreta granat o vermellosa sense lletres que no sigui fluorescent. També farem servir una sèrie de lletres:

  • A de brossa per a la cançó de la “A”
  • B majúscula en forma d’antifaç amb un pal per a la cançó “Carnaval”
  • Una altra lletra de l’alfabet lligada a un pal per a la cançó “Alfabet