VACUNES

El Departament de Salut, a través dels equips d’atenció primària, administra les vacunes als alumnes als centres escolars segons el calendari de vacunacions vigent a Catalunya.

La vacunació és la millor opció per a la prevenció i el control de les malalties incloses en el calendari de vacunacions, i la millor alternativa tant per a la salut individual com per a la salut de la comunitat, a més de ser un dret de la ciutadania.

Les vacunes que s’administren durant el curs escolar a l’alumnat de 6è són les següents:

– Vacuna contra el virus del papil·loma humà (vacuna VPH), en dues dosis, a nens i nenes.

– Vacuna contra l’hepatitis A (vacuna HA), que s’administra en dues dosis als nens i nenes que no hagin rebut la vacuna anteriorment.

– Vacuna contra la varicel·la (vacuna V), que s’administra en dues dosis als nens i nenes que no hagin passat la malaltia ni hagin rebut la vacuna.

– Vacuna antimeningocòccica conjugada tetravalent (vacuna MACWY), en una única dosi als nens i nenes si no l’han rebut després dels 10 anys, i independentment de les dosis administrades de la vacuna contra el meningococ C conjugada (vacuna MC).

A l’inici del curs, l’escola informem a les famílies de l’alumnat de 6è sobre el  funcionament del procés de vacunació que es fa al llarg del curs.