La nostra història

L’escola Pax va ser fundada l’any 1963 per Mª Antònia Ferrer quan un grup de famílies i mestres buscaven una escola allunyada del cànon estàndard de l’època. Mª Antònia explica “com en un principi van haver-hi unes idees clares que amb constància i esforç es van fer realitat i es va aconseguir una escola catalana, oberta, activa, sense separació de sexes; una educació integral, amb coneixements però també amb formació artística, musical i física; una escola que admet tota classe d’alumnes independentment de la seva procedència, llengua o creença religiosa.

L’edifici triat per ubicar-hi l’escola va ser el Mas Mallol, un edifici d’estiueig modernista d’inicis del segle XX ubicat als afores de la ciutat i envoltat de pins i garrofers.

11

L’any 1975 es va produir una escissió dins l’escola i una part de la comunitat abandonà el Pax per crear un altre centre a la mateixa ciutat. El 1981 es convertí en una Cooperativa Limitada d’Ensenyament en la qual participaven pares i treballadors i el 1988 el centre s’incorporà a la xarxa d’escoles públiques a través del col·lectiu CEPEPC. Aleshores, l’escola va anar adaptant-se als canvis organitzatius i de funcionament sense perdre els principals fonaments pedagògics que la van crear, gràcies a la continuïtat de gairebé tot l’equip pedagògic.

L’any 2002 es va estrenar el nou edifici, situat al mateix terreny de l’antiga escola i amb capacitat per doblar l’alumnat del centre amb gairebé 430 alumnes. El nou edifici significà el creixement de l’escola en alumnes, mestres, famílies i personal.

L’escola, no defensa una única manera de treballar sinó que aposta per diferents entenent que la suma de totes aquestes vivències permet donar resposta a les diferents maneres com els infants afronten els aprenentatges i els dota d’un bagatge ampli, divers i variat que els permetrà afrontar els diferents reptes de futur.

Mentre tot això passa, a l’escola continuem reflexionant sobre la pràctica docent i busquem maneres de seguir millorant oferint una educació pública i de qualitat.