NORMATIVA I ASPECTES METODOLÒGICS ÀMBIT DIGITAL

La gestió diària de l’escola ve determinada per la documentació del centre.

Trobem 3 documents on es recullen trets referents a la l’EDC. Són les NOFC, el PEC i el PD.

NOFC (Normes d’Organització i Funcionament del Centre)

Pàgina 4. TÍTOL I INTRODUCCIÖ. Què ens proposem.

“- Aplicar noves metodologies a l’aula que interelacionin totes les àrees i respectin els ritmes d’aprenentatge de l’alumnat”

“- Utilitzar les TIC de forma habitual en el desenvolupament dels processos d’ensenyament/aprenentatge.”

Pàgina 15. TÍTOL III ESTRUCTURA ORGANITZATIVA DE GOVERN I DE COORDINACIÖ DEL CENTRE. Capítol 4. Òrgans unipersonals de coordinació. Secció 2. Coordinador/a d’informàtica.

“Són funcions del/la coordinador/a TAC :

  1. Proposar a l’equip directiu del centre els criteris per a la utilització i optimització dels recursos informatics i per adquirir-ne de nous.
  2. Assessorar l’equip directiu, el professorat i el personal d’administració i serveis del centre en l’ús de les aplicacions de gestió académica del Departament d’Educació.
  3. Vetllar pel manteniment de les installacions i els equipaments informàtics i telemàtics del centre.
  4. Assessorar el professorat en la utilització educativa de programes i equipaments informàtics en les diverses àrees del currículum i orientar-lo sobre la seva formació permanent en aquest tema.
  5. Aquelles que el/la director/a li encomani en relació amb els recursos informàtics i telemàtics o que li pugui atribuir el Departament d’Educació.
  6. Impulsar i promoure l’ús de les noves tecnologies al centre.

Pàgina 19. TÍTOL IV. ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA DEL CENTRE. Capítol 1 Organització del professorat. Secció 3 Comissions

“Comissió TAC: comissió específica per a l’impuls de l’ús de les TIC a les aules. En formem part un membre de cada cicle i la cap d’estudis”

Pàgina 43. Annex 1. Títol LA CONVIVÊNCIA A L’ESCOLA. Capítol 3. Les normes de convivència de l’escola. Art. 18 Referents a les PDI, ordinadors,…

” Les PDI (Pissarres Digitals Interactives), els ordinadors i els canons de les aules classe només els poden utilitzar els/les mestres. És responsabilitat nostre fer-ne un bon ús, així com encendre i apagar l’ordinador correctament, ales 9 i a les 4.30. Els canons, a més, caldrà només encendre’s quan es facin servir. El consum de les bombetes és alt i molt car. L’alumnat que hagi de fer servir un ordinador necessita el permís del mestre o mestra.”

Pàgina 45. Annex 1. Títol LA CONVIVÊNCIA A L’ESCOLA. Capítol 3. Les normes de convivència de l’escola. Art. 22 Referents a lmòbils, MP$, càmeres de fotos i altres dispositius.

“L’alumnat no pot fer servir el telèfon mòbil ni aparells que portin música i/o permetin fer fotos i/o videos dins el recinte escolar.

Qualsevol comunicació urgent de la família cap a l’alumne o a l’inrevés s’ha de fer  utilitzant el telèfon de l’escola.

Si es posta telèfon mòbil cal que es deixi guardat dins la bossa apagat o bé, en posició de silenci.

El seu ús dins el centre comportarà la retirada immediata, es comunicarà a la família la incidència i es demanarà que el vingui a recollir.”

 

PEC (Projecte Educatiu del Centre)

Pàgines 19 i 20. 3. Prioritats de centre. 1. INTEGRACIÓ DE LES NOVES TECNOLOGIES.

“Objectius generals

-Integrar les noves tecnologies en el procés d’ensenyament-aprenentatge i en l’avaluació de les diferents àrees del currículum.

-Ajudar al desenvolupament de les competències bàsiques, en especial la competència comunicativa lingüística i audiovisual, i la matemàtica.

-Utilitzar les TIC per presentar la informació en diferents formats, per comunicar-se de manera individual i col·lectiva i fent que el procés de lectura i escriptura esdevingui més col·laboratiu.

-Fer que les TIC siguin un instrument rellevant en l’ensenyament de les diverses àrees del currículum.

-Fer que l’alumnat es mostri responsable en l’ús dels mitjans tecnològics i crítics davant de la representació de la realitat que proporcionen.

-Facilitar l’autonomia de l’aprenentatge tot facilitant flexibilitat en els tipus d’agrupament i en la diversitat d’activitats a realitzar, potenciant el treball en grup o de forma cooperativa.

-Fomentar les comunicacions internes i externes del centre i desenvolupar un veritable treball en xarxa, mitjançant la creació d’espais virtuals d’intercanvi d’informació.

Proposta d’actuació

L’enfocament metodològic anirà seguint dues línies paral·leIes, d’una banda aprendre a dominar les eines tecnològiques i per l’altra aprendre a utilitzar-les com a suport de l’aprenentatge dels continguts curriculars de les diferents etapes.

Al parvulari els infants s’iniciaran en el treball  amb  l’ordinador  exercitant-se  en  el control del ratolí i el teclat, amb aplicacions de resposta immediata, d’estimulació i exercitació autònomes.

Així mateix es garantirà l’aprenentatge dels diferents Ilenguatges amb el suport de programes adequats i material audiovisual

A l’etapa d’educació primària, s’haurà de fomentar el domini de les eines bàsiques de coneixement informàtic, per tal de garantir l’autonomia de l’alumnat en l’ús del programari en català (processador de textos, editor de gràfics, editor de presentacions,…)

Paral·lelament s’impuIsarà la integració de les TIC, en el  desenvolupament  del currículum i en el procés d’avaIuació, amb una presència real en la realització de les activitats de les diferents àrees.

Consolidar els desdoblaments de TIC.

L’alumnat s’ha d’habituar en l’ús d’internet, tant des de la vessant de les possibilitats de comunicació com des de les diferents possibilitats de recursos apropiats a les diverses àrees curriculars.

La comunitat educativa s’han d’habituar a interactuar en un entorn virtual on els processos d’informació i de comunicació han d’esdevenir més àgils, a traves d’eines com el correu electrònic, el bloc, la intranet i els espais virtuals de situacions d’aprenentatge.”

PD (Projecte de Direcció)

Pàgina 10. 2.9 PROJECTES SINGULARS DEL CENTRE

“Projectes i programes intercicles: Desdoblament TAC (1r a 6è)”

Pàgina 15. 4. OBJECTIUS, ESTRATÈGIES I ACTUACIONS. PLA D’ACCIÓ. ÀMBIT PEDAGÒGIC. 

” 2. Impulsar les noves tecnologies dins de l’aprenentatge i en el centre”

VEURE 5. QUADRE D’INDICADORS.

OBJECTIU 2. IMPUSAR LES NOVES TECNOLOGIES DINS EL CENTRE I EN ELS APRENENTATGES.

“Indicadors d’avaluació, descripció, estratègies i actuacions, responsable i recursos personals.”