PUNTS FORTS
|
PUNTS FEBLES
|
La participació del professorat en activitats de formació permanent en l’àmbit de la competència digital.
|
El professorat té la capacitat de construir una xarxa de relacions i referències per actualitzar i compartir els seus coneixements en entorns digitals.
|
La consciència del professorat de la importància d’utilitzar les TAC per a la millora dels resultats i l’èxit escolar.
|
El centre té formalitzats els procediments per garantir l’assoliment de la competència digital de tot l’alumnat com a competència transversal, fer-ne el seguiment i avaluar-la.
|
La identificació del professorat de les seves necessitats en relació amb les TAC i la seva expressió i vehiculació en el Pla de formació del centre.
|
L’actualització de les NOFC respecte l’Estratègia Digital del Centre (exemple: l’ús dels telèfons mòbils al centre: tipologia d’ús, espais permesos).
|
La existència d’una comissió d’EDC, amb implicació de l’equip directiu, per coordinar la integració de les TAC.
|
La utilització de metodologies innovadores en l’ús de tecnologies digitals.
|
La definició del paper dels canals digitals i de les persones responsables per comunicar-se amb la comunitat educativa.
|
S’apliquen els mecanismes d’avaluació de la competència digital de l’alumnat com a competència bàsica transversal definits pel centre.
|
La formalització dels procediments pel que fa a la inclusió digital de tot l’alumnat i el seu ajustament a totes les actuacions pel que fa a garantir l’accessibilitat i el suport tecnològic necessari.
|
La pràctica reflexiva sobre la pràctica professional relacionada amb les tecnologies digitals.
|
La formalització dels procediments per garantir l’accessibilitat del professorat als recursos i serveis digitals del centre i cercar el suport tecnològic necessari.
|
La incorporació d’innovacions docents basades en les tecnologies digitals.
|
L’ús de les tecnologies digitals com a recursos i estratègies en processos d’ensenyament i aprenentatge.
|
La implicació en projectes de centre relacionats amb les tecnologies digitals.
|
La incorporació de tecnologies digitals en coherència amb el projecte educatiu i les infraestructures del centre.
|
El desenvolupament de metodologies innovadores en l’ús de tecnologies digitals.
|
El coneixement i aplicació de les normes d’ús dels recursos, infraestructures i espais digitals.
|
La utilització de les TAC (EVA del Centre, Intranet, Extranet, Web) per involucrar la comunitat educativa en els processos i activitats d’aprenentatge.
|
El centre vetlla perquè les instal·lacions i equipaments funcionin correctament d’acord amb els estàndards de referència.
|
L’ús de les tecnologies en l’avaluació i el seguiment personalitzat de l’alumnat.
|
Les aules ordinàries disposen d’un sistema de projecció amb un ordinador connectat a Internet.
|
La incorporació de dispositius mòbils per dur a terme activitats d’aprenentatge, tant pel professorat com per l’alumnat.
|
Els ordinadors estan disponibles als diferents espais d’aprenentatge del centre.
|
La utilització, per part del professorat, de l’EVA del centre per posar a l’abast de l’alumnat materials i recursos per a l’aprenentatge en els diferents nivells de l’escola.
|
Existeix un inventari actualitzat de les infraestructures digitals.
|
La utilització, per part de l’alumnat, de l’EVA del centre per fer activitats i treballar de forma col·laborativa en els diferents nivells de l’escola.
|
El centre disposa d’un assessorament intern o extern suficient a l’hora de triar infraestructures i serveis digitals.
|
La concreció i formalització de la documentació referent a la integració digital de tots els membres de la comunitat educativa.
|
El centre ha establert un protocol per a la resolució d’incidències tècniques.
|
|
L’alumnat s’implica en el bon ús de les infraestructures tecnològiques del centre.
|
|
La promoció de l’accés als recursos respectant la propietat intel·lectual.
|
|
L’ús de les TAC és divers i abasta des d’aplicacions instrumentals i d’exercitació (per exemple programes d’ofimàtica o activitats tipus JClic) fins a activitats de cerca, processament i presentació de la informació (per exemple webquestes).
|
|
El professorat utilitza els sistemes de projecció, ja siguin interactius (PDI) o no, a l’aula.
|
|