CÚPULES DE LEONARDO

José Rey Cano, pare de l’escola i membre del MMACA (Museu de Matemàtiques de Catalunya), va oferir el taller  “Les cúpules de Leonardo” a l’alumnat de cinquè i sisè.

En aquest taller, de forma cooperativa, el grup va aixecar i experimentar aquestes espectaculars estructures de més de 4 m de diàmetre, que utilitzen un sol model de peça. Al encaixar-les entre elles, seguint patrons geomètrics, les peces es sostenen mútuament. Van construir   cúpules de Leonardo amb diferents patrons.

1. Divulgar i estimular una imatge social positiva de les matemàtiques: apropar-les a les persones mitjançant experiències interactives i activitats de manipulació i posar de manifest la seva presència i el paper que juguen en la nostra cultura i en el progrés social.

L’objectiu era gaudir de les matemàtiques manipulant angles, construint figures geomètriques,  reconeixent  l’espai i també, aprendre  una mica d’història.

Li agraïm moltíssim el seu interès. Va ser una activitat molt interessant i divertida.

SI voleu saber més sobre el Museu de les Matemàtiques de Catalunya, cliqueu l’enllaç MMACA