😷 Generalitat – Covid19: Riscòmetre

Durant aquesta setmana, el Departament de Salut farà arribar a totes i tots els alumnes de primària de Catalunya, a través dels centres educatius, el pòster Riscòmetre COVID-19. Aquest pòster il·lustrat vol ajudar l’alumnat i les famílies a valorar el risc de contagi de la covid-19 que comporten les diferents activitats quotidianes. Es vol transmetre els missatges i empoderar les famílies.

Què vol transmetre el Riscòmetre?

Abans de fer o planejar les nostres activitats, hem de valorar el nivell de risc de contagi de la covid-19 que comporten.

El Riscòmetre COVID-19 és una guia ràpida creada perquè la gent pugui conèixer i valorar el grau de risc d’algunes activitats i, a més, tenir pautes a seguir per poder minimitzar el nivell d’exposició a la covid-19.  Ho fa a travès de cinc missatges clau:

• Millor poc temps que molt: Cal exposar-se el mínim temps possible amb altres persones per tal de reduir la probabilitat de contagi en cas de compartir espai amb algú positiu de covid-19.
  • Millor exterior que interior: ​En espais a l’aire lliure es minimitza el risc de contagi de la covid-19 perquè es redueix la possibilitat de concentració del virus.
  • ​Millor persones de risc baix que alt: Cal extremar les precaucions davant de les persones de risc que poden patir conseqüències greus per la covid-19.
  • Millor poques persones que moltes: Reunint-te amb poques persones pots contribuir a frenar l’increment de casos de covid-19 i reduir el risc potencial de contagi entre la població.
  • Millor gent coneguda que desconeguda: Reduint la interacció social a les bombolles redueixes la probabilitat d’expansió del virus i facilites la tasca de rastrejar els contactes estrets en cas d’haver-hi un positiu.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

infografia-riscometre-covid