Grafisme a la comunitat de petites

Entenem el grafisme com el desenvolupament de les habilitats que ajudaran els alumnes en el llenguatge escrit i en els grups de 4 i 5 anys tenim com a objectiu ajudar a l’alumnat a ajustar progressivament la coordinació òcul-manual per tal de desenvolupar el traç.

És per això que sempre partim de la creativitat i busquem propostes que deixin total llibertat als alumnes per fer creacions on ells i elles es puguin trobar immensos en el món del traç. Tanmateix partim de la vivencialitat corporal, ja sigui fent treball amb tot el cos o fent servir altres materials abans d’arribar al paper.

Us mostrem una proposta de traç creatiu al pati, on hem ofert als i les alumnes tres tipus diferents de materials: macarrons, faves i cigrons. Els i les petites lliurement havien de fer creacions primer amb pals, per cavar el forat i definir què volien crear, i després farcint i decorant la creació. És en aquest punt, a través del pal, on fan el traç a la sorra i després exerciten l’habitat òcul-manual, farcint el traç amb els diferents elements. El fet de poder optar lliurement a les propostes fa que cada infant trobi el punt on es troba més còmode i per tant gaudeixi més de la proposta.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>