FRIDA KHALO (1907- 1954)

FRIDA KHALO (19071954)

Va ser una reconeguda pintora mexicana que va mostrar molt interés per la  cultura autòctona, apreciant els valors estètics de l’art La seva pintura va desenvolupar-se a partir de la influència de diferents estils com el realisme, el surrealisme i el simbolisme.

ESPAI CREATIU

L’objectiu del taller Frida Kahlo és fomentar la creativitat i experimentar en la transformació dels materials.

1r Trimestre

En aquest taller, a Cicle Inicial, hi ha diferents propostes com l’experimentació amb pasta de sal i amb planxes de guix, aquestes activitats aporten a l’infant noves experiències sensorials explorant amb la transformació dels ingredients en una massa. Els alumnes treballen en equip pesant els ingredients, barrejant i pastant-la massa, posteriorment realitzen individualment els seus treballs. Aquestes propostes fomenten la creativitat, ja que al ser un material no estructurat, l’infant pot crear lliurement les seves peces.

A Cicle Mitjà, l’objectiu d’aquest taller és fomentar la creativitat i aprendre tècniques per elaborar diferents propostes relacionades amb l’art. Per tal d’aconseguir aquests objectius presentem diferents propostes: la primera consisteix en investigar i documentar-se sobre els habitatges del món i a partir d’aquesta recerca s’elabora una maqueta amb diferents materials per tal de representar els habitatges escollits.

En la següent proposta explorem diferents tipus de mosaics i elaborem un centrant-nos en l’obra de l’artista contemporània Elisa Insua.

En la tercera proposta els alumnes dissenyen prototips de jocs i els elaboren amb diferent tipus de materials.

Finalment l’activitat reciclart ens permet fer produccions artístiques utilitzant material reciclat.

A Cicle Superior, l’objectiu del taller Frida Kahlo és fomentar la creativitat i aprendre tècniques per elaborar diferents propostes relacionades amb l’art i la tecnologia. En aquest espai els alumnes tenen diferents activitats a realitzar: la primera és “Monuments i tradicions”, en aquesta els alumnes poden investigar i documentar- se sobre monuments de diferents països i posteriorment elaborar una maqueta de l’edifici escollit. En la següent proposta els alumnes investiguen diverses possibilitats amb la llum i les ombres creant imatges per tal de crear històries. La “llanterna màgica” també ens fa entendre el món de l’art i el contrast entre els colors. Finalment l’activitat “ball de gitanes” ens permet fer produccions artístiques combinades amb noves tecnologies per tal de realitzar un panell interactiu

2n Trimestre

Espai Creatiu

En aquest taller de Cicle Inicial, els alumnes elaboren  diferents creacions on treballen el color i la forma amb diferents tècniques. Aquestes activitats són engrescadores perquè no limiten l’esperit creatiu i el fet d’escollir materials i tècniques ajuda a prendre  decisions pròpies.

Creacions amb volum

En aquest taller els i les alumnes de Cicle Mitjà elaboren  diferents projectes  en volum. Coneixen diferents tècniques i  possibilitats dels materials per a la creació tridimensional.

En la creació de diorames i màquines els nens i les nenes desenvolupen la capacitat de representació de l’imaginari manipulant i trobant solucions diverses per aconseguir un objectiu projectat.

L’elaboració de jocs és una proposta atractiva, lúdica i creativa. Els grups dissenyen el seu prototip  i el construeixen per finalment utilitzar-lo a l’escola, per tant en tot moment és un treball real amb una finalitat per la comunitat.

La darrera proposta és una activitat d’iniciació a la  perspectiva a través de la  representació d’una construcció en tres dimensions.