AMY WINEHOUSE (1983 –  2011) 

Cantant i compositora anglesa, nascuda a Londres en el si d’una família  jueva i amb tradició musical en el jazz. És considerada com la major representant del Soul Modern.

 

1r Trimestre

EL VALS DE LES FLORS

Al taller Amy Winehouse de Cicle Inicial, treballarem el ritme i els instruments de percussió d’altura indeterminada, mitjançant la interpretació de la peça instrumental El Vals de les flors de Tchaikovsky seguint una partitura amb grafies no convencionals. Aprendrem les característiques d’aquests instruments, el so, i diferents esquemes rítmics. 

Les altres propostes del taller tenen com a objectiu el treball de les notes musicals de l’escala de Do. El tren de les notes és una activitat en la qual els nens i nenes completen amb fitxes i cartes de les notes musicals diferents seqüències de notes, al mateix temps les toquen en un metal·lòfon per tal de saber quin so fan. El chrome music lab completa les propostes del taller amb diferents opcions per experimentar amb la música (sons d’instruments, notes musicals, agut/greu…).


BANANA BOAT SONG

A Cicle Mitjà treballarem les notes musicals de l’escala de Do, mitjançant la interpretació amb instruments de plaques (xilòfons i metal·lòfons) de la cançó Banana boat song, seguint una partitura amb grafies no convencionals. La proposta ‘Song maker’ del chrome music lab ens ajudarà a la consecució de l’objectiu treballant cançons a partir de partitures de llenguatge musical. 

Les altres propostes del taller tenen com a objectiu el treball de les figures musicals i el seu valor, mitjançant el joc de “Musimates” i el parxís musical. 

Al taller Amy Winehouse de Cicle Superior, ens iniciarem en la tècnica de l’ukelele, treballant les seves característiques, la col·locació i postura corporal, els primers patrons rítmics i la tècnica de punteig per treballar les cordes.

Les altres propostes del taller tenen com a objectius el treball de les figures musicals i el seu valor i i les notes musicals de l’escala de Do, mitjançant el joc de “Musimates”, la proposta “Rhythm” del chrome music lab i el Musipoly.

S’alternen propostes on els nens i nenes són autònoms, i altres guiades per la mestra.

2n Trimestre

A Cicle Incial acompanyem i creem música amb els instruments. També aprenem les seves característiques i les diferències del so de cadascun d’aquests instruments. Estem aprenent a llegir partitures amb grafies no convencionals alhora que treballem melodies i la seva creació i prenem consciència de les actituds necessàries per tocar en conjunt.

 

A Cicle Mitjà ens endinsem en el món rítmic. Aprenem a llegir, interpretar i reconèixer ritmes amb grafies convencionals i no convencionals. En aquest cas tenim de vegades el suport de les eines TAC. 

Un altre aspecte treballat és la audició activa (En un mercat persa, Ketelbey). Els nens i nenes han de reconèixer i relacionar diferents temes musicals de la música proposada amb un personatges per finalitzar ordenant una història descrita musicalment. Un dels principals objectius és desenvolupar la sensibilitat auditiva i la capacitat per escoltar música.