E-tèxtils: cosim circuits elèctrics

Alumnes de Cicle Superior han elaborat creacions tèxtils electròniques amb la finalitat de complementar les disfresses de Carnaval. Els e-tèxtils combinen la creació artesanal de la costura amb l’electrònica i la programació. S’emmarquen dins del moviment maker i l’enfocament pedagògic STEAM.

Els alumnes han cosit circuits elèctrics a diferents complements fets amb roba, fent ús de leds i fil conductor. A més, a través de l’ús d’una placa Arduino cosible també han pogut programar els circuits.

L’objectiu principal dels e-tèxtils, a banda de treballar elements curriculars, és fomentar les vocacions STEAM a través de creacions artesanals que combinen la costura, l’electrònica i la programació digital.

La simbiosi entre costura i programació té un gran potencial, ja que fomenta la creativitat, les habilitats artesanals, de disseny i artístiques alhora que contribueix al desenvolupament d’habilitats cognitives com el pensament lògic.