Una altra baralla…

Els alumnes de la classe dels Axumites (6è B) hem fet la nostra primera tertúlia literària sobre el llibre que estem llegint: Romeo i Julieta. De moment hem llegit el primer capítol en el qual ens han presentat les dues famílies rivals de la ciutat de Verona, a Itàlia.

La família dels Capulet i la dels Montagut estan enfrontades sense que se sàpiga molt bé el perquè. A la ciutat, alguns recolzen als Capulet i els altres als Montagut, però la majoria de persones estan fartes de tanta violència i baralles i demanen que hi hagi una mica de pau. En el primer capítol, el príncep de Verona ha avisat la família dels Capulet i dels Montagut que si es tornen a barallar seran condemnats a mort.

A la tertúlia hem reflexionat sobre el primer capítol i, a més, han sortit temes molt interessants, perquè Romeo i Julieta és una història de l’Època Medieval i hem sabut que la història es basa en fets reals que passaven en aquella ciutat. També han sortit temes d’aquella època com la divisió entre classe alta (noblesa, reis, sacerdots…) i classe baixa (camperols, esclaus…). Com a curiositat, hem après que en aquella època es van crear les universitats per tal de culturitzar més la gent dels pobles i ciutats. Els monjos feien classes a diverses escoles religioses i d’aquí va sorgir la idea de crear les universitats.

El pròxim dilluns farem la tertúlia del capítol 2, titulat “La bella Julieta”, per això intuïm que començarem a conèixer un dels personatges protagonistes d’aquesta obra de William Shakespeare, un dels escriptors més reconeguts de la literatura anglesa.