PROJECTE del nom de la classe. ELS ANIMALS

Els primers dies d’escola, un cop ens retrobem, els tenim força ocupats en la cerca d’un nom que ens identifiqui com a grup classe. Aquesta tasca és tot un procés democràtic on comencem per la pluja d’idees mitjançant la representació gràfica del dibuix, per tot seguit anar-ho explicant, compartint i consensuant per arribar a un acord. La part més important per nosaltres i la que ens emociona més és la votació. És a dir, posem un cub de fusta amb la nostra fotografía per triar aquell que més ens agrada, tot i que pot ser que la idea no sigui la nostra.

Com podreu apreciar en les imatges van sorgir un munt d’idees durant les primeres setmanes, tantes que les vam imprimir en fotografía polaroid per poder començar la primera tria… Un cop descartades aquelles que ningú havia votat vam deixar uns dies per anar pensant… Durant aquests dies ens vam adonar que el que ens unia a la majoria eren els animals. És per aquest motiu que vam votar de nou per arribar a un possible acord. No va ser fácil ja que molts de nosaltres tenim les idees clares i ens costa cedir una mica… però ho vam aconseguir. La votació amb els cubs evidencia una realitat… La representació gràfica de les torres ens informen que  ELS ANIMALS ens agraden molt !!!! I han estat els més votats !!!

La tria del nom de la classe

El projecte s’anirà portant a terme al llarg del curs i l’hem iniciat aquest primer trimestre mostrant molt interès pels nostres animals de casa. Espontàniament ha sorgit la conversa dels animals que tenim a casa, és a dir, els animals domèstics o de companyía… I ens han sorgit dubtes de quins animals es poden tenir a casa i quins no… Al llarg d’aquestes setmanes anirem aportant información referent aquest tema: A quins animals ens referim quan diem domèstics o de companyía? Per què? Quines són les seves necessitats? Com els hem de cuidar?

Per una banda, hem elaborat una llista amb els noms dels nens i les nenes que tenen animals a casa seva. Tenim moltes ganes de poder-los portar a l’escola per ensenyar-los i explicar com els hem de cuidar. És per això que trobareu una graella al vidre de l’aula per apuntar-vos i concretar els horaris. Animeu-vos !!!!!

L’Ainara i la Vero ens presenen la seva TORTUGA

En Guillem, la Jara i en Sui ens presenten: el GALL KOKI, la GALLINA i el POLLET

La Lola, la cuinera de l’escola, ens fa una truita amb els ous que ha posat la gallina del Sui

Per altra banda, tothom que tingui animals a casa o a casa dels avis aniria bé que porteu una fotografía de l’animal ja que farem un àlbum amb aquest recull que ens ajudarà en el procés de la lectoescriptura. Un llibre d’imatges reals i  paraules confeccionat per nosaltres mateixos a partir de les nostres vivències.