Maria Montessori

Aquest dilluns, 19 de febrer, tot celebrant el dia de la nena i la dona científica, els nens i nenes de la comunitat de mitjans hem compartit la lectura del llibre “Maria Montessori”. Es tracta d’una senzilla biografia on hem pogut descobrir com la ciència va guiar els passos d’aquesta gran científica i pedagoga. També hem observat alguns dels materials que va crear.

Plegats hem compartit que la Maria va ser una dona molt intel·ligent, que va ser enginyera i una de les primeres metgesses d’Itàlia, i que justament, quan treballava d’assistent mèdica va iniciar les seves investigacions sobre l’educació dels infants amb problemes d’aprenentatge.

Amb el temps, va crear un mètode pedagògic que va posar a prova a l’escola. Poc després escriuria un llibre titulat “El mètode de la pedagogia científica aplicat a l’educació infantil dels jardins d’infància”.

Mestres d’arreu del món es van interessar pel mètode inventat per la Maria i van crear escoles Montessori en molts països.

Avui en dia, les investigacions científiques actuals continuen validant aquest mètode educatiu, on els infants tenen llibertat per a desenvolupar-se i aprendre al seu ritme.