L’alumnat de Sisè presenta la seva proposta al VallèsBot

“Estamos en un coche yendo hacia el futuro utilizando solo nuestro espejo retrovisor.”

Herbert Marshall McLuhan. Professor canadenc.

Què és VallèsBot?
El
 Vallèsbot ha volgut potenciar la programació i la robòtica com a eina per incentivar el treball per projectes entre l’alumnat. La proposta vol potenciar els coneixements de la robòtica i el pensament competencial donant solucions a reptes quotidians del nostre entorn més proper.

La temàtica d’enguany ha proposat el repte de reflexionar sobre la bicicleta com a vehicle, però també sobre el seu entorn, tenint en compte els elements de seguretat, els usos que se li pot donar o, fins i tot, l’espai i l’entorn on es fa servir.

Què ha fet l’Escola Lledoner?
Els nens i les nenes hem instal·lat un sensor a un cotxe (robot principal) i un altre en algunes bicicletes. Quan el cotxe s’apropa a la bicicleta, si no fa l’avançament correctament, el sensor fa que freni per evitar impactar amb la bicicleta.

La idea va sorgir en conèixer l’alta quantitat d’accidents en què els ciclistes es veuen involucrats a causa d’avançaments imprudents d’alguns vehicles.

Agraïments especials
Aquesta edició del VallèsBot ha coincidit amb la realització de les competències bàsiques, les nostres darreres colònies, i amb una sortida. Això ens ha fet anar una mica enrederits, però hem après que les preses no són bona companyia per a la creació de projectes. Els obstacles de darrera hora poden presentar-se en qualsevol projecte. Aquests petits contratemps no han estat un impediment per acabar presentant el nostre projecte gràcies a la implicació del Xavier Santapau, pare d’unes exalumnes de l’escola, que va atendre la nostra trucada molt amablement, i l’empenta del mestre Ricard Lasheras, qui va posar fil a l’agulla per complir amb l’objectiu de poder polir els darrers aspectes del nostre robot.