L’ ADAPTACIÓ A L’ESCOLA : Benvinguts petits !

Tots sabem que les primeres setmanes de P3 esdevenen un moment amb unes característiques pròpies que el fan únic i irrepetible: inici de curs, infants que no han anat mai a l’escola, separació de les figures emocionals de referència, relació amb infants i adults desconeguts i habitatge d’un espai nou i per conèixer. Aquestes característiques fan que aquest moment  tingui nom propi: “A  D  A  P  T  A  C   I   Ó ”

Un TEMPS  d’adaptació per tal de respectar les necessitats de cada infant, el seu ritme i necessitats. Per això cada procés ha estat individualitzat i diferent.

Durant el procés d’adaptació és quan els infants assoliran els primers aprenentatges, perquè mentre s’adapten, aprenen . Durant l’adaptació treballem en l’infant la capacitat de separar-se de les figures de referència, de gaudir de la seva estada a l’escola, en un espai compartit amb d’altres infants, on se li ofereixen noves experiències. És el moment en què plantem les llavors del respecte,  la confiança, les dinàmiques del grup, les relacions, la gestió de les emocions, l’autoritat volguda i no imposada, els hàbits de treball, els processos d’assoliment de l’autonomia, l’escolta, el saber pensar… per això no només és important el resultat final (que els nens/es s’adaptin), sinó com  ho fem, els processos que s’hi donen, les reflexions que s’hi fan i els aprenentatges assolits.

” A l’adaptació, sense presses: poc a poc i bona lletra.”

Adaptació P.3 B

Adaptació P3 A