Consell escolar

El consell escolar és un òrgan de participació del centre.

Està format per:

• Sector mestres: Benjamí Masip, Laia Múñoz, Mercè Celma, Mireia Torta, Ariadna Aranda, Genís Campderròs.
  • Sector famílies: Pere Masjuan, Anna Sanz, Judith Ahufinger, Adrià Montaña, Bea Saera, Mariona Massip, Miguel Requejo (representant AFA).
  • Personal PAS: Dolors Valldeperas (Conserge).
  • Personal PAE: Roser Oms
  • Ajuntament: Libo Luna
  • Equip directiu: Lídia Pardo, Fina Flores i Marta Iñíguez.

Les seves funcions són:

• Donar suport al Pla General Anual, sense prejudici de les competències del Claustre de Professorat que s’estableixen en el article 148 de la LEC en relació amb la planificació i la organització docent.
  • Aprovar el projecte de pressupost del centre i la justificació del compte de gestió.
  • Conèixer les candidatures a la direcció i els projectes de direcció presentats per les persones candidates.
  • Participar en la selecció del director o directora del centre en els termes que estableix la LLEI 12/2009, del 10 de juliol, d’educació. Ser informat del nomenament i cessament dels altres membres de l’equip directiu. En el seu cas, previ acord dels seus membres, adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament del director o directora.
  • Decidir sobre l’admissió de l’alumnat amb relació a allò establert en la LLEI 12/2009, del 10 de juliol d’educació, i disposicions que la desenvolupin.
  • Realitzar el seguiment dels compromisos educatius i de convivència subscrits en el centre, per garantir la seva efectivitat i proposar l’adopció de mesures i iniciativa en cas de compliment.
  • Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i vetllar perquè s’atengui al present Reglament (NOFC) i altre normativa d’aplicació. Quan les mesures disciplinàries adoptades pel director o directora corresponguin a conductes de l’alumne o alumna que perjudiquin greument la convivència del centre, el Consell Escolar, a instància dels pares, mares o representants legals de l’alumnat, podrà revisar la decisió adoptada i proposar, en el seu cas, les mesures pertinents.
  • Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència en el centre, la igualtat entre homes i dones i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.
  • Reprovar a les persones que causen danys, injuries o ofenses al professorat. En tot cas, la resolució de reprovació s’emetrà després de la instrucció d’un expedient, prèvia audiència a l’interessat.
  • Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar i aprovar l’obtenció de recursos complementaris.
  • Fixar les directrius de col·laboració, amb finalitats educatives i culturals, amb les Administracions locals, amb altres centres, entitats i organismes.
  • Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en les que participi el centre.
  • Elaborar propostes e informes, a iniciativa pròpia o a petició de la Administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió, així com sobre aquells altres aspectes relacionats amb la qualitat de la mateixa.
  • Aprovar i valorar totes les iniciatives proposades del la comissió gestora del centre.
  • Qualsevol altra que li sigui atribuïda pel Departament d’Ensenyament.