Un dia a P3

Hola famílies,

Us explicarem com és el dia a dia a l’escola Lledoner a P3.
Els nens i nenes arriben a l’escola, normalment comencen el dia amb racons. Els racons estan preparats a l’aula i ells i elles de manera lliure escullen quin racó volen realitzar. Alguns dels racons són més autònoms i els infants els poden fer sols i soles, en canvi d’altres és necessari la presència de l’adult perquè mostren més dificultat. La TEI de l’escola i les noies de pràctiques ens estan ajudant molt i amb elles podem atendre millor la diversitat i poder estar més per cada infant.

Per conèixer més informació dels racons clica aquí

Després dels racons, toca recollir i fer una rotllana. La rotllana ens serveix com a trobada de grup i és una estona per poder explicar com anirà el dia i quines activitats realitzarem. Cantem la cançó del bon dia, mirem quin dia de la setmana som i entre tots i totes anem pensant l’horari del dia. Tenim un plafó amb els dies de la setmana i unes imatges amb les activitats més habituals i quotidianes que realitzem a l’escola. És important que a casa seguiu treballant els dies de la setmana i parlant amb els infants i situant-los en el temps dins d’una setmana. A P3 encara és complicat, però de mica en mica, ho aniran entenent i situant dies concrets amb activitats que els agrada de l’escola o de cap de setmana.

Els dies que no podem començar amb racons fem la rotllana a primera hora i després desdoblem el grup. La meitat del grup va a fer l’activitat corresponent com ara ambients o psicomotricitat i l’altre mig grup fem racons. El mig grup que no ha fet racons els fa després, normalment els ¾ d’hora primers de la tarda.
Després rentem mans i ens toca esmorzar, cada dia mengem fruita o fruits secs, menys el dia de Psicomotricitat que poden portar un entrepà. El dimecres a la classe dels Belluguets i el dimarts a la classe de les Baldufes. Per esmorzar els infants escullen el lloc i amb qui volen compartir l’estona.

Haureu vist que hi ha força nens i nenes que el primer que fan és preguntar a quin pati els toca anar avui. Actualment com a mesures Covid, fem una rotació de pati per no coincidir amb altres grups. Dilluns i dijous anem al pati número 1, el del sorral, cuineta, tobogan, el dimarts i divendres anem al pati 2, el dels gronxadors, cotxes i carretera i el dimecres anem al pati 3 el de les bicicletes, plantes aromàtiques i sorral. El grup de les Baldufes surten al pati de 10:45h a 11:15 i el grup dels Bellugets/es surten al pati de 11:15h a 11:45h.

Després del pati a la classe de Belluguets aprofitem per fer rotllana, treballar la consciència fonològica, cantar cançons i explicar contes.

Després del pati a la classe de les Baldufes dilluns i dimarts aprofitem per desdoblar el grup i fem mig grup, dilluns anem a llum i foscor i dimarts a psicomotricitat. La resta de la setmana expliquem contes o fem jocs i cantarelles.

A la tarda comencem amb una mica de relaxació, ens saludem, cantem alguna cançó i fem massatges. Per fer la Psicomotricitat desdoblem el grup, mig grup fem psicomotricitat al matí i l’altre mig grup a la tarda. Aprofitem el mig grup per fer racons o una altra activitat amb grup reduït.

El Grup dels Belluguets, fem Tertúlies el dilluns a la tarda, i els altres dies fem racons mig grup i l’altre mig grup ambients o psicomotricitat.

Al Grup de Baldufes, fem tertúlies i psicomotricitat el dimarts.

Al llarg de la setmana ens hem repartit els espais amb els altres grups de l’escola per tal de no  coincidir, ja que no ens podem barrejar.

La classe dels Belluguets i Belluguetes.

El dilluns disposem de la mediateca, fem tertúlies i també fem anglès.

El dimarts disposem de l’espai de LLum i foscor.

El dimecres disposem de la sala de Psicomotricitat.

El dijous disposem de l’espai de la Llar.

El divendres fem Música.

La classe de les Baldufes.

El dilluns disposem de llum i foscor.

El dimarts disposem de la sala de Psicomotricitat i de la Mediateca.

Els dijous fem anglès.

El divendres disposem de l’espai de la Llar i fem Música.