Projecte de Catalunya a 5è. Ball de bastons

Dins del marc del projecte de Catalunya que estem portant a terme a 5è., aquest dimarts hem sortit a plaça a picar amb els bastons el tradicional Virolet, el primer ball que s’acostuma a ensenyar als bastoners/es novells/es.

Hem assolit com a grup i d’una forma espectacular, un dels reptes col·lectius que ens havíem proposat a l’inici de curs, picar tots junts un ball de bastons. A través d’aquesta dansa popular  hem aconseguit fer un gran treball de grup tant a nivell de coordinació de moviments com també ha contribuït a cohesionar-nos i apropar-nos una mica més entre nosaltres.

Un dels objectius que pretenem realitzant aquest projecte és estimular als alumnes en el coneixement de la identitat, la cultura i les tradicions de Catalunya. I és des d’aquesta perspectiva que, a través d’una activitat de caire més vivencial, hem portat a terme aquest ball tant especial carregat de molta força i energia col·lectiva.

Tots els passos i moviments d’aquest ball s’han treballat des de les sessions d’educació física. Sabem que la dansa és moviment i a través d’aquesta treballem el nostre cos. L’educació física té la tasca essencial d’ajudar al desenvolupament humà a través del nostre propi cos.

Així doncs, poder culminar tot el treball realitzat sortint al bell mig de la nostra escola amb un públic tant especial per nosaltres, ha estat tot un èxit!  Ens vam engalanar tots junts, ens vam desitjar sort i vam sortir a passar-nos-ho el màxim de bé possible! I és que sense emoció no hi ha aprenentatge!

vídeo ball de bastons