La conferència

Fa uns quants dies que a 4rt. hem començat a exposar les nostres “conferencias“. És una de les activitats “estrella” de la casa i cada any tant infants com mestres les esperem amb molta il·lusió i emoció! Les conferències són una “finestra al món” que ens permeten connectar amb temes molt diversos que sorgeixen dels interessos del propi alumnat.

En la societat actual cada vegada es valora més que una persona sigui capaç de parlar en públic per exposar un tema, defensar una opinió, fer una pregunta interessant… Per tant, en la societat de la informació, comunicar es converteix en una de les competències bàsiques per al desenvolupament de les persones i creiem que a l’escola és un bon lloc per practicar-la.

Abans d’exposar la conferència els infants trien el tema i planifiquen com faran el treball seguint els següents passos:

1.- Trobar la informació que necessiten.

2.- Tractar la informació.

3.- Comunicar els coneixements.

Donat que la conferència es fa cada any, els alumnes poc a  poc van integrant que per presentar un treball als companys comporta una sèrie d’habilitats verbals i no verbals que cal anar dominant:

• Mirar al públic.
  • Parlar alt i clar: la vocalització i el to de veu són fonamentals
  • Explicar, no llegir: han d’aprendre a explicar amb les seves paraules.
  • Entendre tot el que s’explica.
  • Gesticular: l’alumne ha d’acompanyar les paraules amb gestos que reforcin la seva explicació.

El paper dels companys/es del grup també és primordial. Els companys/es mantenen un ambient de respecte i escolta activa i, quan s’acaba l’exposició, pregunten els dubtes que tenen i/o complementen la conferència amb les seves aportacions. També valoren com ha fet el seu company/a la conferència i què els hi ha aportat.

Després de cada conferència, tant l’alumne conferenciant  com els companys/es, famílies (si és que han pogut assistir) i la mestra fan una valoració dels següents punts:

• El material exposat (presentació, adequació del material al propòsit de la conferència)
  • El guió  (preparació i explicació)
  • La coherència del tema.
  • El contingut i l’estructura de l’exposició.
  • L’expressió oral (claredat, entonació, fluïdesa, riquesa de vocabulari,…)
  • El domini del tema exposat (resposta a les preguntes i/o dubtes dels companys).

Així doncs, valorem molt positivament el treball que es fa de les conferències per tot allò que els aporta en el seu desenvolupament global a la vida.

mirar fotos conferencias