EN TONYET ENS HA PORTAT UN NIU I UNS OUS D’OCELL A LA CLASSE, AMB UNA LUPA HEM POGUT OBSERVAR AMB DETALL COM SON ELS OUS I DE QUÈ ESTAN FETS ELS NIUS.
APROFITANT QUE A L’AULA TENÍEM UN NIU D’EN TONYET I UN ALTRE QUE ENS VA PORTAR L’ARIS, VAM ANAR A VEURE UN PARELL D’ARBRES DEL COSTAT DE L’ESCOLA QUE HI HA DOS NIUS D’OCELL.
ENTRE TOTS/ES HEM ESTAT CONVERSANT SOBRE EL MATERIAL QUE ESTÀN FORMATS ELS NIUS I HEM SORTIT EL PATI DE L’ESCOLA A BUSCAR MATERIALS NATURALS (SORRA, PALETS, FULLES DE PI,..) PER CREAR ELS NOSTRES PROPIS NIUS.
SEGUIDAMENT HEM ESTAT CONVERSANT SOBRE COM PODEM SABER SI UN ANIMAL ÉS UN OCELL. HEM DESCOBERT QUE PER SER UN OCELL HA DE TENIR: PLOMES, BEC I ALES.CADASCÚ DE NOSALTRES HEM FET EL NOSTRE PROPI OCELL AMB PLOMES, PEDRES I ESPAGUETIS I HEM ESCRIT LES SEVES PARTS.
HEM ANAT A L’HORT DE L’ESCOLA I UN TÓRTORA TURCA HA FET UN NIU I ESTÀ COVANT ELS OUS.TAMBÉ TENIM UNA CAIXA NIU DE PARDAL PENJADA A LA PRUNERA DE L’HORT, EL PARDAL HA FET OUS I AL CAP D’UNS DIES HAN NASCUT ELS OCELLETS, NO TENIEN NI UN PLOMA EREN PALATS.
AQUI TENIU UN RECULL DE FOTOS!