FEM UN CÒMIC. 2n

Al llarg del segon trimestre, vàrem estar llegint tires de còmics. També en teníem algunes sense text, i els alumnes s’inventaven el que deien els personatges. Aquí us deixem les tires còmiques que vam treballar a la classe, per si voleu seguir inventant els diàlegs dels personatges, encara que sigui de forma oral, amb les vostres famílies. còmic curtcòmic de 4. (en els mateixos documents hi ha diverses tires còmiques, tireu avall el document)

La proposta d’aquesta setmana és que us inventeu una tira còmica però des del principi. Si, si! Dibuixant les imatges i tot! Podeu anar-la fent en diferents dies.

Com en tots els textos, cal:

1r: PENSAR/PLANIFICAR

2n: ESCRIURE

3r: REVISAR

En aquest cas, us aconsellem entretenir-vos molt en la planificació i us proposem aquest guió per fer-ho:

IDEA: Sobre què voleu que tracti.

PERSONATGES: Qui voleu que aparegui.

ARGUMENT/GUIÓ: què voleu que els passi als personatges.

AMBIENTACIÓ: On voleu que ocorrin les escenes.

TÍTOL

PLANIFICACIÓ DE LES VINYETES:

Vinyeta 1:                 imatge:

text:

Vinyeta 2:                 imatge:

text:

vinyeta 3:              …..

Podeu fer el número de vinyetes que vulgueu: 1, 2, 3, …

Poden estar ambientades, a l’escola, a casa, dins una nau espacial, a les profunditats de l’oceà, dins un museu… i evidentment, en podreu fer tantes com vulgueu!

Us deixem aquí uns models que vam utilitzar a la classe, sobre com dibuixar expressions i que us poden ajudar a l’hora de dibuixar els vostres personatges. expressions

Un cop tingueu la vostra tira feta, també podeu fer-la amb l’app que feiem servir a l’escola “Comicidades Strip Creator”. Us deixo un altre recurs que no hem treballat però que podeu investigar vosaltres mateixos: https://www.pixton.com/es/.